اخبار ویژه

خلیلزاد برای دیدار با گروه‌های مذاکره کننده به دوحه رفت

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۳۹۹)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان برای دیدار با گروه‌های مذاکره کننده حکومت و طالبان واشنگتن را به قصد دوحه ترک کرده است.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای گفته است که آقای خلیل‌زاد همچنین با ذینفعان گفتگوهای میان افغان‌ها دیدار و در مورد افزایش ارتباطات منطقه ای ، تجارت و توسعه پس از توافق صلح گفتگو خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: “سفیر خلیلزاد همچنین با تیم های مذاکره کننده دیدار خواهد کرد تا در مورد تلاش های آنها برای مذاکره در مورد حل و فصل و پایان جنگ چهل ساله جزییات تازه دریافت کند.”

 در همین حال آقای خلیلزاد در تویتی گفته است: ” دوباره به دوحه و منطقه میروم تا با شرکا در مورد مذاکرات صلح به مالکیت و رهبری افغانان و دورنمای توسعه اتصال منطقه‌‌ای، تجارت و انکشاف پیوسته به صلح، ملاقات کنم.”

وی افزوده است: ” افغانها و جامعه جهانی به دقت می‌نگرند و انتظار دارند که مذاکرات به سوی تهیه یک نقشه برای آینده سیاسی افغانستان و یک آتش بس دایمی و همه جانبه پیشرفت کند.”

گفتگوها میان هیات مذاکره کننده حکومت و طالبان دو هفته پیش آغاز شده است. اما پیشرفت در گفتگوها هنوز روشن نیست.

گروه های مذاکره کننده هنوز روی چارچوبی برای پیشبرد گفتگوها به توافق نرسیده است.

منتقدان گفته اند با این وجود ممکن است این مرحله به یک میانجی احتیاج داشته باشد زیرا گزارش ها نشان می دهد که دو نقطه اختلافی بین تیم ها وجود دارد.

 هفته گذشته معلوم شد که در مورد فقه دینی و به رسمیت شناختن توافق نامه طالبان و امریکا در ماه فبروری اختلاف نظر وجود دارد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل