اخبار ویژه

خلیلزاد به مجلس امریکا در مورد استراتژی خروج این کشور از افغانستان توضیح می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۵, ۱۳۹۹)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به کمیته فرعی نظارت و اصلاحات امنیت ملی مجلس نمایندگان امریکا در مورد استراتژی خروج دولت ترمپ از افغانستان و تاثیر آن بر زنان توضیح می‌دهد.

آقای خلیلزاد در بازگشت به واشنگتن به مجلس نمایندگان توضیح می دهد و همچنین به کمیته فرعی پیشنهاد کرده است که در این مورد پشت درهای بسته جزییات ارایه خواهد کرد.

فرستاده ویژه امریکا که در مراسم افتتاحیه گفتگوهای میان افغان ها در دوحه شرکت کرده بود، در حال حاضر در پاکستان به سر میبرد. او قرار است امروز با مقام های هند در دهلی نیز دیدار کند.

 استیفن لینچ رییس کمیته فرعی امنیت ملی، از این اقدام استقبال کرده و شب گذشته در بیانیه ای آن را یک پیشرفت جدید توصیف کرد.

آقای لینچ گفت: “خرسندم که زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا توافق کرده که به کمیته فرعی برای امنیت ملی در مورد مذاکرات امریکا با طالبان و حکومت افغانستان شهادت بدهد.”

 وی افزود: “”من مشتاقانه منتظر بررسی استراتژی دولت ترمپ، از جمله تاثیرات احتمالی آن بر زنان افغانستان و منافع امنیتی ایالات متحده در منطقه هستم.”

لینچ گفت: “پس از دو دهه جنگ، مردم امریکا حق دارند مستقیما از دولت در مورد چگونگی برنامه ریزی برای پایان دادن مسوولانه به جنگ در افغانستان، بشنوند.”

آقای لینچ در ۳۱ام ماه آگست در نامه ای از پنتاگون و وزارت خارجه امریکا خواستار شهادت در مورد استراتژی این کشور در قبال افغانستان شد.

هفته گذشته آقای خلیلزاد به لینچ گفت که به کمیته فرعی توضیح خواهد داد.

 کمیته فرعی نظارت و اصلاحات امنیت ملی کمیته اصلی تحقیق مجلس نمایندگان امریکا است.

Trending

خروج از نسخه موبایل