رویداد های اخیر

خلیلزاد: صلح در افغانستان به نفع کشورهای آسیای میانه است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان، تامین صلح و ثبات در این کشور را به نفع کشورهای آسیای میانه می‌داند.

آقای خلیلزاد در ادامه ی سفرهایش به منطقه با وزیران خارجه کشورهای آسیای میانه در مورد تامین صلح در افغانستان و اتصال منطقه‌ای صحبت کرده است.

آقای خلیل‌زاد در صفحه تویترش نگاشته است که او با وزیران خارجه ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرغزستان در پیوند به سرمایه گذاری و چگونگی یک صندوق جمعی انکشاف منطقه‌ای صحبت کرده است.

 

در تویت خلیلزاد آمده است: “ما در مورد سرمایه گذاری در هر یک کشور و فرصت های فرامرزی بحث نمودیم. ما همچنان در مورد چگونگی یک صندوق جمعی انکشاف منطقه کاوش نمودیم. یک افغانستان باثبات و مرفه برای صلح،‌ امنیت و رفاه در آسیای میانه مُهم است؛ یک آسیای میانه‌ی مشتکل از دولت های بااقتدار و مستقل که مشترکاً با افغانستان برای اتصال با آسیای جنوبی کار کنند به نفع منطقه و ایالات متحده است.”

زلمی خلیل‌زاد در دور تازه سفرهایش به کشور های منطقه تلاش دارد تا یک اجماع منطقه‌ای برای تامین صلح در افغانستان ایجاد کند.

این مقام امریکایی سفر تازه‌اش را چند روز قبل آغاز کرد. وی روز گذشته با مقام‌های پاکستانی نیز در مورد صلح افغانستان دیدار کرد. زلمی خلیل‎زاد این بار از طریق ویدیو کنفرانس با مقام‌های افغان صحبت خواهد کرد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل