رویداد های اخیر

خلیل‌زاد در مورد پروسه صلح افغانستان با وزیر خارجه ازبیکستان بحث کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳۰, ۱۳۹۹)

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، شام گذشته (۲۹عقرب) در صفحه تویتر خود نگاشته است که وی با وزیر امور خارجه ازبکستان و دیگر مقام‌های این کشور در مورد روند صلح افغانستان در واشنگتن دیدار و گفتگو کرده است.

خلیل‌زاد گفته است که وی با عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبیکستان و جاولون واخایوف، سفیر ازبیکستان به امریکا و کانادا در مورد صلح افغانستان و اهمیت فوری کاهش خشونت‌ها بحث کرده است.

خلیل‌زاد افزوده :”ما همچنان در مورد نقش منطقه در روند صلح افغانستان بحث کردیم و در مورد اهمیت اتصال اقتصادی منطقه ، تجارت و توسعه که با صلح در افغانستان تسهیل می‌شود و بشمول افغانستان، آسیای میانه و پاکستان نیز از ان مستفید میشود تعهد کردیم.”

 در همین حال خلیل‌زاد گفته است که آنها منتظر یک نشست میان نماینده‌گان امریکا، ازبیکستان، پاکستان و افغانستان است تا در مورد اتصال و انکشاف منطقه‌ی بحث کنند.

این در حالی است که خلیل‌زاد در ماه اکتوبر سال روان میلادی با امام‌علی رحمان، رییس جمهور تاجکستان در مورد پروسه صلح افغانستان و امنیت منقطه‌ی بحث کرده بود.

بر بنیاد رسانه‌های تاجکستان امام‌علی رحمان در نشستی با خلیل‌زاد از آغاز گفتگوها میان افغانان استقبال کرده بود و افزوده بود که “تاجکستان از موقف حکومت افغان برای صلح و ثبات در افغانستان حمایت میکند.”

خلیل‌زاد و امام‌علی رحمان همچنان بر تقویت روابط میان تاجکستان و ایالات متحده امریکا نیز بحث کرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل