Connect with us

رویداد های اخیر

خواست باشنده‌گان: طالبان باید نیروهایش را ملبس با یونفورم بسازند

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۱۷, ۱۴۰۰)

شماری از باشنده‌گان کشور می‌گویند طالبان باید نیروهای نظامی شان را ملبس با یونفورم‌های مشخص بسازند تا مردم شکار افراد فرصت طلب نشوند.

باشنده‌گان کشور با ابراز این مطلب می‌گویند که با این رویکرد از یک سو جلو سرقت‌ها گرفته می‌شود و ازسوی دیگر همآهنگی لازم میان مردم و طالبان ایجاد می‌شود.

درهمین حال سخنگوی طالبان می‌گوید که به مسوولیت تامین امنیت به نیروهای داده شده که یونیفورم دارند و بقیه نظامیان طالب اجازه ندارند که به موضوعات امنیتی مداخله کنند.

گشت و گذار نیروهای طالبان هرچند برای تامین امنیت شهرها اثر گذار گفته می‌‍شود، اما شماری از باشنده‌گان پایتخت می‌گویند که تفکیک میان این نیروها و افراد استفاده جو به ویژه سارقین مسلح کار دشوار است و افراد مسوول تامین امنیت طالبان باید با یونیفورم‌های مشخص ملبس شوند تا برای مردم اطمینان پیدا شود.

یک تن از باشنده گان پایتخت می‌گوید:” در شهر مسلح زیاد است و ما نمی‌دانیم که کی طالب است و کی طالب نیست و باید با لباس‌های مخصوص برای ما مشخص شود.”

این باشنده‌گان کابل تاکید می‌ورزد که برخی از سارقین با استفاده از نام طالب به مردم آسیب می‌رسانند و حتی اموال شان را به سرقت می‌برند و طالبانی که برای امنیت هستند لباس نظامی داشته باشند و به مردم روشن سازند که این افراد مسوولیت تامین امنیت را دارند.

باشنده دیگر کابل گفت:”طالبانی که برای تامین امنیت هستند باید لباس‌های نظامی و یونیفورم داشته باشند و مردم آنان را بشناسد و فریب نخورند.”

درهمین حال سخنگوی طالبان می‌گوید درحال حاضر تامین امنیت بیشتر از سوی نیروهای ویژه ملبس با لباس‌های نظامی صورت می‌گیرد و تلاش می شود تا آن کسانی که در لباس‌های ملکی هستند یا از کابل بیرون کرده می‌شوند و یا این که اجازه فعالیت‌های امنیتی برای شان داده نخواهد شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت:”قطعات خاص فعال شده و یویفورم ویژه دارند این نیروها می‌توانند که یا عملیات کنند و جلو زدان را بگیرد یا تلاشی کنند و کسانی که یونیفورم ندارند به زودی یا از کابل بیرون می‌شوند یا برای شان اجازه نیست که در زنده‌گی مردم مداخله کنند و در بخش‌های امنیتی مداخله کنند.”

طالبان می‌گویند که در چند روز گذشته نزدیک به پنجاه تن به اتهام دزدی که آزار و ازیت مردم باز داشت شده و تلاش‌ها براین است امنیتی تامین شود که هیچ شهروند احساس خطر نکنند.

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملا برادر و معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان در مورد ایجاد شبکه راه‌آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

معاونیت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای نوشته که ملا عبدالغنی برادر در این دیدار بر امضای برخی موافقت‌نامه‌ها به منظور حل مشکلات بانکی تاجران دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان – قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزه به تاجران افغان تاکید کرده است.

آقای ژومانگارین گفته است که قزاقستان در نظر دارد اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند و آماده است در بخش‌های حکومت‌داری الکترونیکی، صنعت، تحصیلات عالی، معارف، صحت و بانک‌داری با افغانستان همکاری کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!