خبرهای تازه

خواست غنی از تاجران برای سرمایه گذاری بیشتر در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس جمهور غنی در سفرش به امارات متحده عربی از سرمایه گذاران امارات و تجاران افغان در آن کشور خواستار سرمایه گذاری بیشتر در افغانستان شده است.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور می گوید، دولت افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در افغانستان تلاش می کند.

شماری از آگاهان اقتصادی نیز می گویند، حکومت باید نخست اعتماد کشور های بیرونی را برای سرمایه گذاری در افغانستان به دست آرد.

رییس جمهور در شهر ابوظبی و در دیدار با بازرگان های افغان تعهد داشته است، که زمینه های بهتر سرمایه گذاری برای بازرگان افغان را در داخل کشور بیشتر از پیش فراهم میسازد.

آقای مرتضوی می گوید: “این سفر رییس جمهور به منظور انکشاف همکاری ها و انکشاف اقتصادی بوده است، حال امارات عرب علاقه دارد تا در بخش زراعت خصوصی افغانستان سرمایه گذاری کند،

رییس جمهور در این سفر با بازرگان های افغان مقیم امارات دیدار های داشته است، و در آنجا وعده ایجاد زمینه همکاری برای بازرگانان در افغانستان را داده است”.

با آنکه پیش از این افغانستان با امارات متحد عربی توافق نامه همکاری های استراتیژیک نیز امضا کرده است، آگاهان اقتصادی می گویند، دولت افغانستان برای سرمایه گذاری بازرگانان خارجی در افغانستان باید بستر نا هنجاری های اقتصادی را بر دارد.

محمد آذرخش حافظی، آگاه اقتصادی می گوید: “دوبی می تواند یک پل باشد بسوی سرمایه جهانی برای افغانستان، اما ما در داخل کشور زمینه جلب سرمایه گذاری را فراهم نساخته ایم، هنوز خطوط اساسی وضع اقتصاد افغانستان نا نوشته شده باقی مانده است، پس ممکن نیست با این مشکلات سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در افغانستان تشویق کنیم”.

پیش از این بازرگانان افغان در کشور های عرب با محدودیت های تجاری و اجازه نامه رو به رو بودند، که به باور وزارت امور خارجه کشور، این چالش کنون حل شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل