رویداد های اخیر

خواست پاکستان از کابل برای همکاری در تحقیق پرونده سلسله علی‌خیل

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۹, ۱۴۰۰)

پاکستان گفته است که منتظر شریک کردن اطلاعات از سوی حکومت افغانستان در مورد ربوده شدن سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد است.

خانم علی خیل ۲۶ ساله روز جمعه هفته گذشته از سوی مهاجمان برای چند ساعت ربوده شد و مورد شکنجه نیز قرار گرفت که در پی آن کابل سفیر و دیپلومات های ارشد خود را تا روشن شدن نتایج بررسی اسلام آباد، به کابل فراخواند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری گفت: “بررسی ها جریان دارد و ما منتظریم که آنان نظریات شان را با ما شریک کنند.”

آقای قریشی افزود که کابل نباید سفیر و دیپلومات های ارشد خود را از پاکستان بیرون می‌کرد.

پیش از این محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان با آقای قریشی، در مورد تحقیقات جاری روی پرونده ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد صحبت کرده بود.

وزارت خارجه دریک خبرنامه گفته است که آقای اتمر به همتای پاکستانی اش گوشزد کرده است که اظهار نظرهای غیرمسلکی و قضاوت‌های پیش‌از وقت، روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری را که هنوز تکمیل نشده است، به‌شدت آسیب می‌زند.

وزیر خارجه افزوده است که افغانستان آماده است در پیشبرد تحقیقات الی بازداشت و محاکمه عاملان این رویداد و تأمین امنیت مطمین نمایند‌گی‌های سیاسی و دیپلومات‌های افغانستان در آن کشور، با حکومت پاکستان همکاری کند.

در خبرنامه همچنان آمده است که:” در همین راستا قرار است هیاتی به پاکستان نیز سفر نماید که در روشنی بررسی‌ها و دریافت‌های این هیات، اقدامات بعدی در مورد برگشت سفیر و دیپلومات‌های افغانستان اتخاذ خواهند شد.”

درهمین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجهٔ پاکستان گفته است که پرونده بانو سلسله علی‌خیل همچون فرزند خودمان با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی افزوده است که طبق هدایت مستقیم نخست‌وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و در روشنی آن اجراآت صورت خواهد گرفت.

همچنان آقای قریشی از اقدامات کشورش برای تاامین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلومات‌های افغانستان به وزیر خارجه افغانستان اطمینان داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل