خبرهای تازه

دادستانی کل: ادعای حبیب احمدزی در حضور اعضای چندین نهاد بررسی می‌شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دادستانی کل، در یک اعلامیه‌ی می‌گوید که ادعای جنرال حبیب احمدزی، مبنی بر اخذ رشوه جنسی در بدل دادن وظیفه از سوی ارگ، در حضور نمایندگان شورای سراسر علمای افغانستان، رسانه‌ها، شبکه زنان افغان، نهادهای مدنی و دیده‌بان شفافیت به بررسی گرفته می‌شود.

در خبرنامه آمده است که بر بنیاد ماده ۱۴۳ قانون اساسی کشور و سایر قوانین نافذه در کشور تحقیق فضای جرمی از صلاحیت‌های ویژه دادستانی کل می‌باشد.

به همین علت، این نهاد یک کمیته مشترک از سارنوالان ورزیده را برای بررسی این ادعاها گماشته است تا در روشنی قوانین نافذه کشور و با در نظرداشت صلاحیت‌های قانونی، به صورت بی‌طرفانه، سندها، مدارک و شواهد را مبنی بر اثبات اتهامات وارد شده از سوی آقای احمد‌زی، مطالبه و با صداقت کامل، بررسی قضیه را تکمیل نماید.

در خبرنامه از نهادهای یادشده خواسته شده است تا یک تن نماینده شان را به گونه رسمی به این اداره معرفی نموده تا روند تحقیق قضیه مذکور، در حضور آنان تکمیل گردد.

خبرنامه افزوده است که از این پیش از این، از آقای احمدزی خواسته شده بود تا اسناد و شواهد در مورد اثبات ادعای اش را در اختیار هیئت تحقیق قضیه قرار دهد؛ اما تااکنون از سوی وی اسنادی در این مورد ارایه نشده است تا اجراآت لازم در این مورد صورت بگیرد.

آقای احمدزی مدتی پیش پس از کنار رفتن از وظیفه اش به عنوان مشاور ارشد ریاست‌جمهوری، و داخل شدن به کارزارهای انتخاباتی، ادعا کرد که شماری از حلقات در ارگ، با گرفتن رشوه جنسی از بانوان آنان را در جذب و گماشتن در وظیفه یاری می‌کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل