خبرهای تازه

دانشجوی افغان جایزه بهترین رهبر جوان را از وزارت خارجه امریکا بدست آورد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک دانشجو افغان از سوی وزارت خارجه امریکا جایزه بهترین رهبر جوان را کسب کرد.

غرزنی ابن الامین دختر افغان که همزمان دانشجوی دانشگاه امریکایی افغانستان می باشد طی یک مراسم جایزه ای موسم به رهبران جوان را در آمریکا دریافت کرد.

غرزنی ابن الامین، دانشجوی دانشگاه امریکایی در کابل در صحبت با آریانانیوز گفت: “باید بگویم که جوانان افغانستان می توانند در داخل و جهان تغییر ایجاد کنند”.

معاون وزارت خارجه امریکا در امور فرهنگی که در این مراسم حضور داشت از ادامه حمایت امریکا از افغانستان در بخش آموزش و پرورش خبر داد .

مارک تپلین، معاون وزارت خارجه آمریکا به خبرنگار آریانانیوز گفت: “ما ارایه خوبی از افغانستان داشتیم باید گفت این قابل تعجب نیست چون آنها زحمت می کشند”.

رییس دانشگاه امریکایی در کابل که بانو غرزنی در آن مشغول آموزش است کمک های بنیاد بیات به نهاد های آموزشی را سودمند عنوان کرد.

لیزلی شوادزی، رییس دانشگاه امریکایی گفت: “به خاطر بخش حقوق این دانش آموزان جایزه می گیرند و برای مستحق آن جایزه در نظر گرفته می شود یک چیز را فراموش نکنیم که بیناد بیات و احسان الله بیات بزرگترین حامی افغان ها در بخش آموزشی است”.

این  جایزه همه ساله به دخترانی داده می شود که در روند های منع خشونت علیه زنان و مبارزه با خشونت های جنسی علیه زنان فعالیت کرده باشند.

این سومین سالی است که بانوان از افغانستان موفق به دریافت این جایزه می شوند.

گزارشگر: نظیره کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل