خبرهای تازه

دانشگاه امریکایی افغانستان در سال ۲۰۲۰ به فعالیت‌اش ادامه می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دیوید سیدنی، رییس دانشگاه امریکایی افغانستان گزارش‌ها مبنی بر احتمال مسدود شدن این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی را رد کرده است.

در پی نگرانی ها از احتمال مسدود شدن این دانشگاه به علت قطع کمک های امریکا، رییس این دانشگاه در اعلامیه ای میگوید که این دانشگاه به فعالیت خود ادامه داده و در پی پیشرفت است.

در همین حال آقای سیدنی تاکید ورزیده است که آنان برای تامین امنیت دانشگاه به کمک های مالی امریکا ضرورت دارند.

در اعلامیه آمده است: “هنوز هم صلح پایدار در افغانستان یک آرزو است و به حقیقت نپیوسته است؛ از این رو کمک مالی برای تامین امنیت دانشگاه امریکایی نیز یک واقعیت است.”

رییس دانشگاه امریکایی-افغانستان افزوده است که وی و هیات اداری این دانشگاه «فعالانه» کار می‌کنند تا مطمین شوند که برای ادامه کارهای عملیاتی، تامین امنیت، و برنامه های اکادمیک برای سال ۲۰۲۰ میلادی و سال های بعدی آن بودجه کافی و لازم در دست داشته باشند.

این در حالی است که دو روز پیش شبکه سی ان ان گزارش داده بود، در صورت که بودیجه اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا (USAID) برای دانشگاه آمریکایی-افغانستان در سال آینده قطع گردد ممکن درهای این دانشگاه برای همیشه بسته شود.

دانشگاه آمریکایی افغانستان که یکی از معتبر ترین دانشگاه ها در سطح کشور میباشد ۶۰٪  بودیجه خود را از اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا بدست می آورد. این در حالی است که این نهاد به هیات اداری دانشگاه امریکایی افغانستان گفته است که این دانشگاه باید در پی منابع مالی دیگر باشد.

بودیجه فعلی این دانشگاه تا ماه می سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. اگر به هر صورتی این دانشگاه بسته شود، سرنوشت بیش از ۸۰۰ دانشجوی نامشخص خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل