اخبار ساحوی

دانشگاه رویان: با همکاری افغان بیسیم از پیشرفته ترین امکانات آموزشی در بغلان استفاده می کنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

موسس دانشگاه رویان در بغلان می گوید که استادان آنان با همکاری شبکه مخابراتی افغان بیسیم از پیشرفته ترین امکانات آموزشی و دانش روز در روش درسی این نهاد استفاده می کنند.

امین رامین، رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم و موسس دانشگاه رویان در بغلان حین معرفی رئیس جدید این نهاد در بغلان با ابراز این مطلب گفت این کار نه برای تجارت، بلکه ما تلاش داریم تا رویان در سطح نهادهای تحصیلی فراتر از کشور الگو باشد.

“هدف از تاسیس این دانشگاه در کنار سایر دانشگاه ها کسب منفعت نه، بلکه سهم گیری در اعمار مجدد افغانستان مرفه، آباد، ثروتمند، متمدن، با فرهنگ و سرفراز می باشد.”

در همین حال والی بغلان بر ایجاد فرصت های تحصیلی معیاری برای فرزندان کشور تاکید می ورزد .

عبدالستار بارز والی بغلان با ستایش از سرمایه گذاری در بخش آموزش گفت: ” قدردانی می کنیم از هر فرزند عزیز این کشور که زمینه آموزش و تحصیل فرزندان عزیز افغانستان را مساعد می کنند”.

در همین حال پوهنیار وحیدالله جمال سرپرست دانشگاه بغلان میگوید: در شرایط که ساختمان های تدریسی آنان تحت تهدید بلند امنیتی قرار داشت دانشگاه رویان بیشترین همکاری را با دانشگاه بغلان انجام داده است.

آگاهان بیشتر بالای کیفیت نهادهای تحصیلی و اکادمیک در کشور تاکید دارند و از وزارت تحصیلات عالی میخواهند، که حق نظارت از نحوه فعالیت دانشگاهای خصوصی را به دانشگاه های دولتی واگذار کند.

شیر محمد جهش موسس گروپ رسانه ای تنویر در بغلان گفت: ” چندی قبل فراخوان بررسی کیفیت تحصیلی نهادهای اکادمیک که در بغلان هستند از طریق رسانه های در بغلان دادیم که خوشبختانه اولین پاسخ و آخرین پاسخ به این فراخوان از جانب دانشگاه رویان آمد”.

این در حالی است که هفته قبل وحید الله جمال سرپرست دانشگاه بغلان در جلسه علمی و فرهنگی ریاست شورای ولایتی بغلان گفته بود، که برخی از دانشگاه های خصوصی در این ولایت تنها به روی ورق حاضری محصل دارد در حالیکه 98 درصد این دانشجویان حضور فزیکی در صنف ندارند.

گزارشگر: محمد ذاکر نوری

Trending

خروج از نسخه موبایل