رویداد های اخیر

داکتران: آلودگی هوای شهر کابل مرگبار است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۰)

آلودگی هوای شهر کابل نگرانی‌های جدی شهروندان و داکتران کشور را بر انگیخته است.

داکتران هشدار میدهند که اگر کاری برای جلوگیری از آلوده شدن هوای پایتخت صورت نگیرد، زند‌گی بسیاری‌ها با تهدید روبرو خواهد شد.

محمد هاشم وهاج، داکتر، در این باره گفت:” آلود‌گی هوا یک مشکل مهم، جدی و  خطرناک در کابل است.”

همزمان با این شهروندان کشور از مالکان بلند منزل‌ها میخواهند که با استفاده از سیستم‌های معیاری در جلوگیری از آلودگی هوا کمک کنند.

محمد رسول، باشنده کابل، در این باره گفت:” کسانیکه ذغال سنگ می‌سوزانند، چیزهای را می سوزانند که باعث میشه که دود تولید شود باید جلو اش گرفته شود.”

سحراب، باشنده دیگری کابل، میگوید:” از گاز استفاده کنند از برق استفاده کنند که ارزان تر باشه تا زور مردم برسه میتوانند که از ذغال سنگ استفاده نکنند و از پلاستیک استفاده نکنند.”

اما شاروالی کابل می‌گوید که برای جلوگیری از آلود‌گی هوا شماری زیادی از بلند منزل‌ها و حمام‌های که سیستم تصفیه نداشته مهر و لاک کرده است.

نعمت الله بارکزی، رییس نشرات و آگاهی عامه شاروالی کابل، در این باره گفت: “ما فعلا دو مرکزگرمی داریم در شهر کابل که با گاز فعالیت میکنند که ما از او استقبال میکنیم و امیدوار استیم این مرکز گرمی‌های که تعداد شان بالاتر از یازده صد دانه است این‌ها هم بتوانند از گاز استفاده بکنند.”

از جمله موارد عمده‌ای که در آلوده شدن هوای کابل به خصوص در زمستان نقش دارد استفاده از مواد سوختی چون ذغال سنگ تصفیه ناشده و چوپ میباشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل