1393انتخابات

داکتر اشرف غنی احمدزی: ما با اراده متین در دور دوم انتخابات اشتراک میکنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

داکتر اشرف غنی احمدزی، دومین نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری از آمادگی ها برای رفتن انتخابات به دور دوم خبر داد و بیان داشت اینبار با قدرت بیشتر به دور دوم انتخابات خواهد رفت.

وی افزود که اگر به شکایات رسیدگی درست می شد فاصله بین دو نامزد پیشتاز بسیار کمتر می بود.

داکتر اشرف غنی احمدزی نامزد ریاست جمهوری گفت:” تاکید بر اینکه انتخابات دور اول برنده دارد، در حقیقت ما قانون را زیر پای گذاشتیم، ما باید وضاحت کامل داشته باشیم که انتخابات به دور دوم میرود و دور دوم حتمی است. ما با اراده متین در دور دوم انتخابات اشتراک میکنیم”.

آقای احمدزی هرگونه ایتلاف با نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری را نوع معامله به آرای مردم عنوان کرد و گفت:” در صورتیکه ملت افغانستان ما را انتخاب نکند، ما افتخار خواهد داشتیم که یک اپوزیسیون سالم باشیم”.

با نشر نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، داکتر اشرف غنی احمدزی با گرفتن 31.5 درصد آراء در ردیف دوم قرار دارد.

آقای غنی همچنان تاکید کرد که کمیسیون انتخابات در برگزاری انتخابات کوتاهی های زیادی داشت و باید جواب این کوتاهی ها را به مردم بدهد.

به باور این نامزد انتخابات ریاست جمهوری کارمندان کمیسیون انتخابات و مقامات بلند پایه دولتی که در تقلب های دور اول دست داشتند در دور دوم از وظایف شان برکنار شوند.

وی گفت:” در هر ساحه افغانستان به خصوص ولایتی که در آن تقلب گسترده صورت گرفته است باید وظایف مسوولین آن در حالت تعلیق بیاید، اگر حکومت این را نمی پذیرد بدین معنی است که باز هم زمینه را برای تقلب آماده میکند”.

آقای اشرف غنی که خود را پیروز دور دوم انتخابات خواند گفت که تیم داکتر عبدالله عبدالله برای دور دوم انتخابات، باید با برنامه های مشخص با تیم وی وارد کار زار های انتخاباتی شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل