رویداد های اخیر

داکتر افغان برنده جایزه منطقه‌ای “نانسن پناهندگان” در آسیا شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۰)

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان گفته است این سازمان داکتر سلیمه رحمان را به عنوان برنده منطقه‌ای امسال جایزه “نانسن پناهندگان” در منطقه آسیا اعلام می‌‎‌کند.

داکتر رحمان ۲۹ ساله و پناهنده افغان است که به جوامع محلی و پناهندگان افغان در پاکستان خدمت‌ رسانی می‌کند.

این سازمان افزوده این جایزه به پاس خدمات و تعهد برجسته داکتر سلیمه رحمان به عنوان یک پناهنده در پاکستان برای خدمات رسانی بی دریغ اش نسبت به مریضان‌اش بویژه در طول همه‌گیر بیماری کووید-۱۹ اهدا شده است.

کمیشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان در اعلامیه‌ی علاوه کرد که داکتر رحمان در مراسمی که به افتخار وی در سفارت سوئیس در اسلام آباد برگزار شد، گفت:”دسترسی به آموزش در زندگی ما بسیار با اهمیت است. سرمایه گذاری در آموزش زنان سرمایه گذاری برای نسل آینده است.”

بندیکت دو کریات، سفیر سوئیس و الین کیلواگ شازدافیر ناروی در پاکستان این جایزه را اهدا کردند.

به گفته شود که این جایزه در سال ۱۹۵۴ میلادی برای گرامی داشت میراث فریتیوف نانسن، دانشمند، مکتشف قطب، دیپلمات نارویی و اولین کمیشنر عالی پناهندگان در لیگ ملت‌ها و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۲۲ میلادی تاسیس شده است.

هر ساله، جایزه نانسن پناهندگان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از تلاش‌‌های برجسته فرد یا افراد و یا سازمان‌هایی که از افراد بی‌جاشده و بی‌تابعیت حمایت می‌کنند، قدردانی می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل