اخبار ساحوی

داکتر عبدالله: برخی از افراد کوشش می نمایند تا مانع اصلاحات در نظام و نهاد های انتخاباتی شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

داکتر عبدالله عبدلله رییس اجرایه حکومت وحدت ملی می گوید : تلاش ها از سوی افراد و اشخاص صورت می گیرد تا مانع اصلاحات در نظام و نهاد های انتخاباتی شود .

رییس اجرایه برای مردم اطمینان میدهد که آوردن اصلاحات در نظام و نهاد های انتخاباتی حتمی است و هیچ فرد مانع آن نخواهد شد چون گذشت در این مورد به قیمت سلامت افغانستان تمام خواهد شد.

تا هنوز زمان دقیق برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورا های ولسوالی ها مشخص نشده است اما چانه زنی ها برای اصلاح نظام و نهاد های انتخاباتی میان رهبران حکومت وحدت ملی و نهاد های ناظر بر انتخابات با شدت آغاز شده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایه حکومت وحدت ملی در نشستی با شماری از اعضای پیشین مجلس سنا و اعضای حاضر گفته است :

” تلاش های از سوی افراد و اشخاص صورت می گیرد و در گذشته نیز صورت گرفته است تا مانع انجام اصلاحات شوند ، مساله که در آن هیچ نوع مسامحه صورت نخواهد گرفت چون هر نوع گذشت به قیمت سلامت افغانستان تمام خواهد شد”

بر اساس توافقنامه سیاسی که بین رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله به امضا رسیده، اصلاح نظام انتخاباتی یکی از اولویت های حکومت وحدت ملی است.

با این حال رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می گوید: اصلاح نظام و نهاد های انتخاباتی حتمی است.

داکترعبدالله می افزاید:

” اساس موافقتنامه که منجر به ایجاد حکومت وحدت ملی شد ، تعهد به اصلاح نظام ونهاد های انتخاباتی بود و اطمینان میدهم که دست پا زدن های بی جا هیچ گاهی مانع آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی نخواهد شد “

براساس ماده هشتاد و سوم قانون اساسی، “مدت کار اعضای پارلمان در اول ماه سرطان سال پنجم بعد از اعلام نتایج انتخابات پایان می‌یابد، به این ترتیب باید انتخابات پارلمانی افغانستان در سال آینده در ماه ثور یا جوزا برگزار شود ، زمانی که پس از پایان چانه زنی های رهبران حکومت وحدت ملی مشخص خواهد شد .

گزارش از ظاهر قادری

Trending

خروج از نسخه موبایل