رویداد های اخیر

داکتر ملالی فیضی به عنوان رییس شفاخانه ملالی گماشته شد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۲, ۱۴۰۰)

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که داکتر ملالی فیضی به عنوان رییس شفاخانه زایشگاه ملالی در شهر کابل گماشته شده است.

خانم فیضی درحالی بلندترین مقامی را احراز می‌کند که حکومت امارت اسلامی در نزدیک به شش ماه گذشته یک خانم را در آن گماشته اند.

تقرر ملالی فیضی در این سمت از سوی وزارت صحت در چند روز گذشته واکنش‌های گسترده‌ی را به همراه داشته است.

پس از مسلط شدن بر افغانستان، امارت اسلامی جز ادارات معدود دولتی به شمول بخش صحت، زنان را از رفتن به کار منع کرده و نیز دروازه‌های مکاتب متوسطه و لیسه به روی دختران مسدود است.

با آنکه رویکرد امارت اسلامی در خصوص حقوق زنان و دختران به ویژه در زمینۀ کار و آموزش چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی به شدت نقد شده است، شماری از افغانان از گزینش خانم فیصی به صفت رییس زایشگاه ملالی استقبال کرده اند.

ظریفه غفاری، شاروال پیشین میدان وردک در یک پیام تویتری نگاشته است که هرچند رییس یک شفاخانۀ اختصاصی زنان باید خانم باشد، از شنیدن خبر گزینش داکتر ملالی حس عالی دارد، زیرا به گفتۀ خانم غفاری این نخستین خانمی است که از سوی حکومت به صفت رییس یک اداره گماشته می‌شود.

با آنکه جامعۀ جهانی احترام به حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها را یکی از شرایط اساسی برای تعامل با امارت اسلامی خوانده اند، اما امارت اسلامی تا کنون هیچ خانمی را در هیچ یکی از پست‌های بلند نگماشته است.

داکتر ملالی فیضی در سال ۱۳۷۴ از پوهنتون علوم طبی فارغ شده و در یک و نیم دهۀ گذشته در شفاخانه‌ها و موسسات متعدد، به ویژه در بخش‌های تخصصی صحت طفل و مادر کار کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل