اخبار ساحوی

درآینده نزدیک درتمام بانک های کشور سیستم بانکداری اسلامی فعال می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

 مسوولان افغانستان بانک می گویند با فعال شدن این سیستم میلیون ها  افغانی وارد سیستم می شود. 

درهمین حال اداره حرکت گفته است افغانستان بانک باید در قوانین مربوط به خود هماهنگی  ایجاد کند . مقام ها در افغانستان بانک می گویند قانون بانکداری اسلامی ازسوی رییس جمهور توشیح شده و پس از این به گونه رسمی سیستم بانکداری اسلامی در تمام بانک های کشور فعال می شود. باور ها این است با ترویج این سیستم میزان بیکاری کاهش می یابد و درزمینه قرضه دهی برای سرمایه گذاران سهولت ایجاد می شود.

 فضل  خان هده وال معاون اول افغانستان بانک میگوید” در افغانستان اسلامی بانکداری غیراسلامی توسعه یافته است باور دارم با این سیستم آن پول های شامل دوران نیستند به روند اقتصادی داخل می شوند”

موسسه حرکت می گوید با فعال شدن سیستم بانکداری اسلامی صعنت کاران افغان به سادگی قرضه دریافت کرده می توانند . مسوولان این نهاد از افغانستان بانک می خواهند در قوانین بانکی هماهنگی ایجاد کند.

محمد هارون وفا مسوول بخش بانکداری اسلامی موسسه حرکت میگوید” افغانستان بانک باید در قوانین بانکی هماهنگی ایجاد کند تا محدودیت های که در برخی موارد در برابر بانک ها وجود دارد برطرف شود”

مسوولان درافغانستان بانک  به ترویج بانکداری اسلامی خوشبین اند و می گویند این سیستم برای کاهش بیکاری و افزایش تولیدات موثر خواهد بود

Trending

خروج از نسخه موبایل