بی بی سی فارسی

درخشش ‘شاید نابودت کنم’ در جوایز تلویزیونی بفتا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)
BAFTA/Guy Levy
میکیلا کوئل، بازیگر و نویسنده “شاید نابودت کنم”، جایزه‌اش را به مربی صحنه‌های عاشقانه سریال تقدیم کرد

مراسم اهدای جوایز تلویزیونی بفتا (آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا) یکشنبه شب در لندن برگزار شد و سریال “شاید نابودت کنم” با دو جایزه برای میکیلا کوئل، بازیگر و نویسنده آن، و همین طور کسب عنوان بهترین مینی‌سریال بیش از همه درخشید.

این مجموعه تلویزیونی تولید بی‌بی‌سی داستان دشواری‌های بازگشت به زندگی عادی و تلاش‌های زن جوانی را روایت می‌کند که به او تجاوز شده است.

پل مسکل، بازیگر سریال محبوب “مردم عادی” از بی‌بی‌سی و ایمی لو وود، هنرپیشه مجموعه کمدی “آموزش جنسی” ساخته نتفلیکس از جمله برندگان دیگر جوایز تلویزیونی بفتا بودند.

مراسم امسال با حضور تعدادی از نامزدها و برندگان برگزار شد که برای رعایت مقررات مربوط به کرونا با فاصله نشسته بودند و ارتباط با بقیه مهمانان با زوم برقرار بود. مراسم پارسال به صورت کاملا مجازی برگزار شد.

BAFTA/Scott Garfitt
پل مسکل بازیگر “مردم عادی”

میکیلا کوئل بفتای بازیگری‌اش را به ایتا اوبراین تقدیم کرد که مربی صحنه‌های عاشقانه سریال بود.

خانم کوئل گفت حضور چنین افرادی در هنگام فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به برقراری رابطه نزدیک میان بازیگران، راه را برای “ساختن آثاری درباره بهره‌کشی جنسی، عدم احترام و سوء استفاده از قدرت باز می‌کند بدون آن که در روند تولید، آزار و اذیت و سوء استفاده‌ای صورت بگیرد.”

او در بخش بهترین بازیگر زن با هنرپیشه‌هایی مثل بیلی پایپر (از سوزی متنفرم)، جودی کومر (کشتن ایو) و دیزی ادگار جونز (مردم عادی) رقابت می‌کرد.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به راکی آیولا برای سریال “آنتونی” رسید. لیلا فرزاد، بازیگری ایرانی-بریتانیایی مجموعه “از سوزی متنفرم” از جمله نامزدهای این بخش بود.

بفتای بهترین مجموعه مستند به سریال تحسین‌شده “روزی روزگاری در عراق” رسید که از شبکه دو بی‌بی‌سی پخش شده بود.

BBC
لیلا فرزاد، هنرپیشه بریتانیایی ایرانی‌تبار نامزد بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای ایفای نقش در سریال “از سوزی متنفرم” بود
BAFTA/Guy Levy
ایمی لو وود بازیگر سریال “آموزش جنسی” برنده بفتای بهترین بازیگر زن نقش کمدی شد

Trending

خروج از نسخه موبایل