اخبار ساحوی

دره فندقستان غوربند به گونه کامل از وجود طالبان پاکسازی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از شش روز نبرد میان نیروهای امنیتی و شورشیان در دره فندقستان ولسوالی سیاه گرد، وزارت داخله امروز از پاکسازی کامل این دره از وجود شورشیان خبر داد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله کشور به روز چهارشنبه گفت: “نیروهای امنیتی افغانستان توانستند که ساحات را به صورت کامل پاکسازی کنند. شب گذشته در ساحه غوربند عملیات جریان داشت.”

اما آقای دانش افزود که عملیات نیروهای امنیتی تا زمانی ادامه خواهد یافت که تمام ساحات زیر تهدید در ولسوالی سیاه گرد از بین برود.

بگفته سخنگوی وزارت داخله در جریان عملیات تصفیوی این دره  تلفات سنگینی به شورشیان رسیده است.

دره فندقستان یکی از دره‌های هجده گانه دره بزرگ غوربند در ولایت پروان است که از چندین روز گذشته به این سو مورد حملات گسترده گروه طالبان با حمایت جنگجویان حزب اسلامی و مردم مناطق سردره قرار داشت.

در همین حال وزارت داخله می گوید نیروی مردمی را که برای تامین امنیت مکان های مقدس در محرم مسلح کرده بودند قرار است شماری از آنان پس از یک دوره آموزشی در چارچوب وزارت داخله برای تامین امنیت مسجد ها و تکیه خانه  ها فعالیت کنند.

سخنگوی وزارت داخله افزود: “مردم محل یک تعداد افراد واجد شرایط را به وزارت معرفی می کند و پس از طی مراحل بایومتریک یک دوره آموزشی را فرا می گیرند، سپس در آن محلات دوباره معرفی می شوند.”

وزارت داخله این کار را همکاری مردم با پولیس در تامین امنیت میداند . به گفته آنان این برنامه در سراسر کشور گشترش خواهد یافت.

گزارشگر: لیدا نیازی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل