رویداد های اخیر

درگیری‌های جدید در مسجدالاقصی؛ حمله راکتی به جنوب اسرائیل

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۶, ۱۴۰۲)

پولیس اسرائیل در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه ۱۶حمل) به مسجدالاقصی حمله و تعداد زیادی از فلسطینی‌هایی را که در این مکان حضور داشتند دستگیر کرد و در مقابل چندین راکت از نوار غزه به‌سوی اسرائیل پرتاب شد.

پولیس اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش پس از سنگ‌پرانی چند جوان، برای برخورد با آن‌ها وارد محوطه مسجدالاقصی شده‌اند.

در بیانیه پولیس اسرائیل آمده است که پس از ورود نیروهای پولیس به مسجدالاقصی گروه بزرگی از آشوبگران به‌سوی آنها سنگ و مواد آتش زا پرتاب کردند و به دنبال این سنگ‌پرانی یک افسر پولیس از ناحیه پا زخمی شده است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان این حمله، پولیس اسرائیل با شلیک گلوله‌های پلاستیکی شماری از فلسطینی‌های نمازگزار را زخمی کرد و بیش از ۴۰۰ نفر نیز دستگیر شدند. پولیس اسرائیل تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۵۰ نفر اعلام کرد.

اندکی پس از درگیری‌ها در مسجدالاقصی، اردوی اسرائیل به نشانه هشدار درباره احتمال حمله راکتی، زنگ خطر را در مناطق اسرائیلی نزدیک به غزه به صدا درآورد و پس از آن نیز تعدادی راکت از نوار غزه به‌سوی اسرائیل پرتاب شد.

اردوی اسرائیل اعلام کرد مجموعاً ۹ راکت به سمت شهرهای جنوبی اسرائیل پرتاب شده است ۴ راکت توسط سیستم دفاع هوایی ردیابی و منهدم شد و چهار راکت دیگر در مناطق غیرمسکونی فرود آمدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اصابت یک راکت به کارخانه‌ای در شهر سدروت در جنوب این کشور خساراتی را به بار آورد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

همزمان اردوی اسرائیل در پاسخ به پرتاب راکت از سوی فلسطینی‌ها در حملاتی هوایی مناطقی در غزه را هدف قرارداد. رادیو حماس نیز با تایید این حملات عنوان کرد که طیاره‌های اسرائیلی به دو کمپ تعلیمی، یکی در شهر غزه و دیگری در یک کمپ پناهندگان، حمله کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، صالح عاروری، معاون رئیس حماس درباره یورش به «مقدسات اسلامی» هشدار داده است این گروه شبه‌نظامی از مردم غزه خواست که تظاهراتی گسترده در غزه به راه بیندازند. برخی از گزارش‌ها از حرکت معترضان فلسطینی به سمت مرز غزه و اسرائیل حکایت دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل