رویداد های اخیر

درگیری مسلحانه در میدان هوایی کابل چهار کشته و زخمی برجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱, ۱۴۰۰)

نیروهای آلمانی مستقر در میدان هوایی کابل از تبادل آتش با افراد مسلح ناشناس در ضلع شمالی این میدان خبر داده اند.

به اساس گزارش سی ان ان در این درگیری یک نیروی امنیتی افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی است این درگیری ابتدا بین نیروهای افغان و افراد ناشناس آغاز شد، اما در نهایت به دخالت نیروهای آلمانی و امریکایی انجامید.

به اساس گزارش‌ها نخست  یک تیرانداز در خارج از میدان هوایی به سمت نگهبانان افغان در داخل تاسیسات شلیک کرده و آنها نیز آتش را پاسخ داده‌اند، اما نیروهای امریکایی بر نگهبانان افغان شلیک کرد که در پی آن یک نظامی افغان جان باخت و سه تن دیگر زخم برداشتند.

درهمین طالبان از مردم می‌خواهد تا از تجمع در نزدیکی میدان هوایی خودداری کنند.

طالبان می‌افزایند که مشکل مردم را درک میکنند اما می‌گویند که مردم نباید از برخورد آنان سوی استفاده کنند.

مولوی فاتح، فرمانده طالبان در میدان حامد کرزی، در این باره گفت:”هرچند مردم مشکل دارند اما از آنها میخواهیم که لطفا محل را ترک کند و بگذارند کسانی که مدرک دارد سفر کند. ما به مجاهدین توصیه کردیم که با مردم برخورد نیک داشته باشند.”

با این حال اداره هوانوردی ملکی نیز گفته که تمام پروازهای ملکی تا امر بعدی متوقف می‌باشد.

 مسوولان در این نهاد از مردم می‌خواهند که بدون تماس نهادهای مربوطه به میدان هوایی مراجعه نکنند.

صبغت الله کاکر، کارمند اداره هوانوردی ملکی، در این باره گفت:” از مردم میخواهیم که لطفا از هرج و مرج دست بردارید. تنها کسان که مدرک و یا ویزا در دست دارند سفر کرده می تواند پروازهای ملکی متوقف است.”

هرچند بارها طالبان، اداره هوانوردی ملکی و دیگر نهادهای مربوطه از مردم که مدرک ندارد خواسته تا از ازدحام بی‌جا در نزدیک میدان هوایی جلوگیری کنند، اما ظاهرا مردم هنوز هم به امید سفر به خارج به این محل مراجعه می‌کنند.

علی جان، باشنده ولایت پروان می‌گوید:”خودم اسناد ناتو دارم، با نیروهای هسپانیایی وظیفه اجرا کردیم اسناد هم در دست دارم اما به دلیل ازدحام سفر کرده نمی‌توانم.”

اسدالله، باشنده دیگر کابل می‌گوید:”هیچ امکان داخل شدن به فرودگاه وجود ندارد، هرکس آماده که ما امریکا می‌رویم، این مردم نه اسناد دارند و نه هم کدام مدرک دیگر.”

از سوی دیگر، منابع به آریانا نیوز می‌گویند که مسوولان طالبان در فرودگاه کابل برای حل این چالش با نیروهای امریکایی وارد گفت‌وگو شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل