اخبار ساحوی

درگیری میان افراد جمعه خان همدرد و پولیس بلخ ۵ زخمی بر جا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در نتیجه زد و خورد مسلحانه در بازار علم خیل ولسوالی بلخ 5 تن زخمی شده اند.

گل الرحمن همدرد پسر جمعه خان همدرد از فرماندهان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار مدعی است که افراد مسلح وابسته به عطامحمدنور سرپرست ولایت بلخ روز سوم عید در بازار علم خیل ولسوالی بلخ بالای موتر حامل خانواده او حمله کرده و قصد ازبین بردن آنان را داشته اند.

اما سخنگوی والی بلخ و آمر امنیت پولیس بلخ با رد این ادعا می گویند: افراد وابسته به جمعه خان همدرد بالای برادر فرمانده پولیس ولسوالی چهاربولک حمله کرده و آغاز گر این درگیری بوده اند.

همدرد میگوید: وقتی در مطبوعات ما را حشره و مگس می گوید، طبیعی است که به افراد مسلح اش دستور میدهد که اینها را هدف قرار بدهید، ما دو هفته دیگر منتظر اقدام حکومت مرکزی هستیم که این مسئله را از راه قانون حل کند در غیر آن مردم خود قانون را در دست میگیرند و این زورمندان را از این ولایت برانند.

در راپور ابتدایی فرماندهی امنیه بلخ آمده که آغاز گر درگیری در علم خیل 5 تن از افراد وابسته به جمعه خان همدرد بوده و از آنان بعنوان عاملان قتل، تجاوز جنسی و مجرمان متکرر یاد شده؛ پولیس می گوید حمله ابتدا در بازار علم خیل توسط افراد جمعه خان همدرد بالای برادر عبدالحلیم خنجر فرمانده پولیس ولسوالی چهاربولک صورت گرفته است.

منیر فرهاد سخنگوی سرپرست ولایت بلخ در صحبت با آریانانیوز گفت: اینها بالای برادر و قومندان امنیه ولسوالی حمله کرده اند.

در عین حال عبدالرزاق قادری آمر امنیت فرماندهی امنیه بلخ میگوید: یک فرد به اسم نقیب الله دیوانه که در سال 1392 یک تن را در قریه بوکه به قتل رسانده و اکنون تحت پیگرد پولیس قرار دارد، این شخص فرار است و حکم محکمه هم در موردش وجود دارد. این شخص با یک عده افراد مسلح دیگر بالای این پولیس حمله کرده اند.

جنجال و اتهام بین جمعه خان همدرد و عطامحمدنور سرپرست ولایت بلخ تازگی ندارد، پیشتر هم آقای همدرد به خرابکاری و توطیه برای ناامن سازی بلخ و عطامحمدنور هم به یکه تازی و بی عدالتی از سوی یکدیگر متهم شده بودند.

به اساس گزارشات در این درگیری 3 محافظ همدرد زخمی شده اند.

گزارش حمید فهیم

Trending

خروج از نسخه موبایل