اخبار ساحوی

درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در شهر غزنی هنوز هم ادامه دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

درگیری میان مخالفان مسلح و نیروهای امنیتی در بخش هایی از شهر غزنی هنوز هم ادامه دارد.

غزنی، ولایتی که در این اواخر شاهد بیشترین حملات مخالفان مسلح به برخی ولسوالی ها و حومه های شهر بود، طالبان مسلح  حوالی ساعت 2 بامداد روز جمعه از چند سو به شهر غزنی یورش برده و به درگیری با نظامیان افغان پرداختند.

باشنده گان شهر غزنی میگویند :فعالیت بسیاری شبکه های مخابراتی در این ولایت قطع شده و طالبان در بسیاری قسمت های شهر حضور پر رنگ دارند.

مسوولان امنیتی غزنی با پخش تصاویر از کشته شده گان طالبان در صفحه فیسبوک گفته اند که جنگجویان خارجی نیز در میان طالبانی اند که به شهرغزنی حمله کرده اند.

به دلیل وضعیت امنیتی خراب، خبرنگاران مستقر در این ولایت نمیتوانند وضعیت را زیر پوشش خبری قرار دهند، گزارش ها می رساند که هواپیما های بدون هدف گیری خاص بر فراز شهر پرواز کردند.

وزارت دفاع ملی گوید: طالبان شب گذشته از میدان وردگ، زابل و پکتیکا به این ولایت یورش برده اند.

به گفته ی مسوولان، نیروهای ویژه بسیاری بخش ها را دو باره از طالبان پس گرفته اند و نبرد در سه بخش در غرب  شهر ادامه دارد.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: “در شب گذشته از پکتیکا، زابل و میدان وردگ بالای شهر غزنی حملات تهاجمی را انجام دادند که این فعالیت جداگانه بود اما نیروهای امنیتی و دفاعی در شهر آماده گی های داشتند.”

گفته می شود که در این درگیری ها تلفات سنگین به مخالفان مسلح و همچنان نیروهای امنیتی و غیر نظامیان وارد شده است.

وزارت داخله می گوید: رقم تلفات بالا است اما آمار دقیق آن تا کنون معلوم نیست

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله گفت: “برای از بین بردن اینان (طالبان)، نیروهای امنیتی، دفاعی و هوایی اقداماتی را انجام دادند.”  

مسوولان امنیتی می گویند که به منظور جلوگیری از تلفات غیر نظامیان عملیات از سوی نظامیان افغان به آهسته گی پیش می رود.

Trending

خروج از نسخه موبایل