کوید۱۹

دریک ماه گذشته کرونا جان۳۰ تن را در کشور گرفته است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۰, ۱۴۰۱)

وزارت صحت عامه می‌گوید دریک ماه گذشته کرونا جان۳۰ تن را در کشور گرفته و همچنان دراین یک ماه شش هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و روند ابتلاء به این ویروس روبه رو افزایش است.

وزارت صحت گفته است که در نظر دارد تا دوازده میلیون تن در کشور واکسین کرونا دریافت کنند.

در آستانۀ رسیدن زمستان نگرانی‌ها بار دیگر از بهر گسترش ویروس کرونا افزایش یافته است.

شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت  گفت: « شش هزار تن به این ویروس مبتلا شده و از میان ۳۰ تن در سراسر کشور جان خود را از دست داده‌اند و برای جلوگیری ازگسترش آن برنامه‌های را روی دست داریم .»

مسوولان شفاخانه افغان جاپان می‌گویند دریک ماه گذشته حدود ۱۰۰ تن در این مرکز مراجعه کرده  و از این میان ۶۷ تن بستری و ۱۲ مورد مرگ ناشی از این ویروس در یک ماه گذشته به ثبت رسیده است و می‎‌افزایند که روزانه به تعداد ۸ الی ۱۰ تن نتیجه آزمایش شان مثبت می‌باشد.

زلمی رشتین، رییس شفاخانه افغان جاپان گفت: «حالا نوع این ویروس تغییر کرده و دریک ماه گذشته شمار مریضان به این شفاخانه افزایش داشته و ۱۲ واقعه فوتی در این شفاخانه به ثبت رسیده است.»

شماری از مریضداران هم از خدمات شفاخانه افغان جاپان خرسند به نظر میرسند.

حضرت جان، مریض گفت: «امکانات خوب است و دو ماه می‌شود که دراینجا بستری هستم .»

عبدالمنان، مریضدار گفت: «ما از کار داکتران خوشحال استیم اینجا همه چیز رایگان است.»

در همین حال، وزیر صحت عامه کشور از اقدامات جدی برای مبارزه با این ویروس در سراسر کشور خبر داده می‌گوید امسال حدود ۱۲ میلیون تن واکسین کوید-۱۹ دریافت خواهند کرد.

قلندرعباد، وزیر صحت عامه گفت:« ما برای مبارزه با این ویروس اقدامات را روی دست داریم و قرار است حدود ۱۲ میلیون تن واکسین کرونا دریافت کنند .»

سازمان جهانی صحت نیز از افزایش واقعات ویروس کرونا دریک‌ ماه گذشته خبر داده و گفت که در این مدت، نتایج نزدیک به ۶۹۰۰ تن مثبت بوده و ۲۹ تن پس از مبتلا به کرونا جان باخته‌اند.

این سازمان هر چند از کارزار ملی واکسین بین ماه‌های جولای و آگست سال روان میلادی خبر داده و تاکید کرده که برای بیش‌از چهار میلیون نفر زیر سن ۱۸ و بالاتر از آن در ۳۴ ولایت رسیدگی کرده‌است.

Trending

خروج از نسخه موبایل