اخبار ساحوی

در استانه فصل جدید همکاری های ناتو در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای شورای ملی می گویند: ناتو باید ماموریت جدید را که آموزش، تجهیز و مشوره به نیرو های امنیتی افغان است به گونه درست انجام بدهند.
به باور قانون گذاران در شورای ملی اگر نیرو های امنیتی افغان به گونه درست تجهیز و آموزش نشوند، ماموریت جدید ناتو نیز ناکام می شود.
ماموریت جنگی ناتو در افغانستان نزدیک به یک ماه دیگر ختم می شود و این سازمان ماموریت جدید اش را در افغانستان آغاز می کند.
محمد اقبال کوهستانی عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان به این باور است، که این سازمان تا هنوز در ماموریت جنگی اش که از بین بردن تروریزم و القاعده بود ناکام مانده است.
اما ماموریت جدید ناتو که در اول جنوری سال 2015 آغاز می شود متفاوت است، این سازمان باید در ماموریت جدید اش که برای ده سال ادامه می یابد نیرو های امنیتی افغان را آموزش و تجهیز و مشوره بدهد .
داوود کلکانی عضو مجلس نمایندگان و اعضای دیگری مجلس نماینده گان به این باور اند که اگر ناتو به ماموریت جدید اش توجه جدی نکند، موجودیت شان در افغانستان زیر پرسش خواهد رفت.
این در حالیست که منشی عمومی ناتو در تازه ترین اظهاراتش گفته است ناتو آنچه را که این سازمان باید در افغانستان انجام می داده انجام داده است وفصل جدید همکاری ها با این کشور باز می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل