اخبار ساحوی

در درگیری های ولسوالی شیزاد ولایت ننگرهار 150 طالب و 23 اردوی ملی جان باخته اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پس از درگیری های خونین میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان  در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار، طالبان بخش های زیادی از این ولسوالی را در کنترول خود در آورده اند.

چهار روز پیش در ولسوالی های شیرزاد و خوگیانی ولایت ننگرهار درگیری خونین میان نیرو های امنیتی افغان و افراد مربوط به طالبان  به وقوع پبوست که نزدیک به دو روز دوام پیدا کرد.

به نقل از وضعیت چشم دید خبرنگار تلویزویون آریانا در محل درگیری موترهای مربوط به نیرو های امنیتی افغان در جریان درگیری به آتش کشیده شده و همچنان افراد طالبان در موتر های دولتی گشت و گذار میکنند.

با این حال برخی از باشنده های محل از بیم درگیری های چند روز اخیر در حال فرار از محلات شان اند.

باشنده های محل میگویند، در جریان درگیری شماری از افراد ملکی زخمی برداشته و برخی منازل نیز تخریب شده است.

به گفته آنان” نیرو های امنیتی افغان تنها در داخل ساختمان ولسوالی حاکمیت دارند و دیگر تمام ساحات ولسوالی زیر کنترول طالبان است”.

بر اساس گزارش ها در این درگیری 150 طالب مسلح کشته و زخمی شده اند و همزمان 23 نیروی امنیتی افغان نیز جان باخته اند.

با این حال معصوم خان آمر امنیت فرماندهی امنیه ننگرهار میگوید، برای به دست آوردن دوباره این ساحات به زودی وارد عمل خواهند شد.

باشنده های محل میگویند، آنان از درگیری های اخیر در ولسوالی خسته شده اند و خواهان تامین امنیت در این مناطق اند، به گفته این باشنده ها در این ولسوالی مکاتب و مراکز صحی فعال اند اما این مراکز تحت نظارت طالبان مسلح فعالیت دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل