اخبار ساحوی

در ولسوالی کامدیش ولايت نورستان چهل مخالف مسلح کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

درعملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و بین المللی در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان چهل مخالف مسلح دولت کشته شده، بیست تن زخمی گردیده و هجده نفردیگر آنان دستگیرشده اند.

ادریس مومند سخنگوی پولیس سرحدی در شرق کشور ميگوید:

این عملیات اکنون نیز جریان دارد و در مناطق تصفیه شده نیروهای پولیس سرحدی جابجا می شوند.

ادریس مومند افزود در عملیات مشترک موسوم به توفان چهل طالب مسلح کشته شدند به گفته وی دراین عملیات که تاکنون جریان دارد 20 مخالف مسلح دولت زخمی گردیده و هجده تن دیگر آنان دستگیرشده اند که درمیان آنان شماری از فرماندهان طالبان نیز شامل می باشند. دراین عملیات تاکنون مناطق زیادی در ولایت های کنر و نورستان از حضور مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده و در مناطق مذكور پولیس سرحدی جابجا شده است.

مومند اضافه می کند که دراین مناطق دهشت افگنان پاکستانی، عرب و چیچن استقرار یافته بودند و از یک ماه پیش عملیات برضد آنان شروع شده است وی تاکید می کند به هدف از بین بردن تمام مراکز مخالفان مسلح دولت دراین منطقه عملیات گسترش می یابد. سخنگوی لوای سرحدی گفته است دراین عملیات تاکنون به افراد ملکی و نیروهای افغان و ناتو آسیبی نرسیده است.

درهمین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ادعا دارد که به نیروهای افغان و بین المللی دراین عملیات تلفات سنگین وارد کرده اند اما وی در مورد شمار آن معلومات نداده است.

ولسوالی ناری ولایت نورستان مناطق سرحدی اند که با چترال پاکستان مرز مشترک دارند و یک مسیر مهم برای رفت و آمد طالبان پاکستانی می باشد که همواره نیروهای افغان و بین المللی در ولایت نورستان هدف حملات گروه های قرار می گیرند که ازاین مسیر رفت و آمد می کنند.

.

Trending

خروج از نسخه موبایل