خبرهای تازه

دزدی سنگ‌ها و قفس‌های روی قبرها در گورستان شهدای صالحین

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

گورستان شهدای صالحین در شرق کابل؛ گورستان تاریخی با گستره وسیع.

در این گورستان روایت جالبی را در می‌یابم. دزدی سنگ ها و قفس های روی گورها. به هر بخشی این گورستان که چشم می‌اندازی گورهایی به نظر می‌خورد که سنگ‌ها و پنجره‌های شان شکسته و کنده شده و برای فروش به بازار سیاه رفته است؛ دزدی از گور و جسد، کار معتادان مواد مخدر و خورده دزدها گفته می‌شود.

ابوذر، باشنده محله شهدای صالحین می گوید بیشتر معتادان و خورده دزدها اند که پنجره ها و سنگ‌های گورها را می کند و به فروش می‌رسانند.

این‌جا تصویرهای درشتی به چشم می‌خورند؛ هدیره ای که پنجره‌ی چهاردیواری اش ربوده شده و به شکل داغمه فروخته شده اما دروازه اش تک و تنها سر جا مانده است. همین‌گونه سنگ‌های روی گورها در هر گوشه شکسته و ریخته افتیده است.

بزرگان محله می‌گویند که دزدی سنگ و پنجره‌ی گور به کار و بار هرشب معتادان و خورده دزدان مبدل شده اما کسی نیست که جلو آنان را بگیرد.

یمای پانزده ساله، عمریست که در گورستان شهدای صالحین آب می‌فروشد؛ بچه‌ای که می‌گوید بارها گواه بوده که معتادان سنگ ها و پنجره های گورها را برای فروش باخود برده اند البته شبانگاه.

یما گاه گاه با خبر رساندن به بزرگان، جلو این کاروبار را نیز گرفته است.

در حاشیه گورستان یک پاسگاه پولیس هم قرار دارد؛ مردم می‌گویند که پولیس جلو دزدی معتادان و خورده دزدان را نمی‌گیرد، خواستیم دیدگاه فرماندهی پولیس کابل را نیز در این باره داشته باشیم اما به تماس های مان پاسخ داده نشد.

برخی‌ها ناگزیر شده اند که دوباره روی گور بستگان شان سنگ و پنجره بگذارند اما برخی دیگر شاید بی خبر از این ماجرا مانده اند.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل