اخبار ساحوی

دست کم ۶۴ جنگجوی طالبان در غزنی، بلخ و لوگر کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در نتیجه درگیری میان نیروهای افغان و طالبان مسلح در ولایت های غزنی، بلخ و لوگر دست کم ۶۴ جنگجوی طالبان کشته شدند.

دفتر رسانه های ولایت غزنی با نشر اعلامیه ای میگوید که در نتیجه عمليات ﺯمينى، حمله هواىى و انفجار ماين کنار جاده در مربوطات مرکز و ولسوالي‌هاى قره باغ و ده‌يک ولایت غزنی در ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۲۸ طالب مسلح کشته و ﺯخمى شدند.

بر اساس این اعلامیه که روز گذشته نيروهاى ارتش کشور عملياتی را در منطقه سياگک ولسوالى قره باغ این ولایت راه اندازی کردند که در نتيجه دواﺯده طالب مسلح کشته و شش تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

اعلامیه می‌افزاید که شب گذشته، در نتیجه حمله هوایی نیروهای حمایت قاطع در روستای اده ولسوالى ده يک ولایت غزنی شش جنگجوی طالبان کشته و چهار تن شان ﺯخم برداشته اند.

در یک رویداد دیگر، روز گذشته يک موتر نوع فیلدر در ساحه کوتل روضه مرکز غزنى با ماین کنار چاده ای برخورد کرد که در نتیجه يک فرد ملکى ﺯخم برداشته است.

در همین حال قول اردوی ۲۰۹ شاهین از کشته شدن ۳۵ جنگجوی طالبان در ولایت بلخ خبر می‌دهد.

این قول اردو با نشر خبرنامه ای میگوید که در جریان ۲۴ ساعت گذشته در دو رویداد امنیتی و در نتیجه درگیری های نیروهای دفاعی و امنیتی با طالبان مسلح و حمله های هوایی در مناطقِ، قلعه بربر ولسوالی دولت آباد، سیاه آب ولسوالی شولگره ولایت بلخ ۳۵ طالب مسلح کشته و ۷ تن شان زخم برداشته اند.

خبرنامه می‌افزاید که در جریان این عملیات یک باب دیپوی بزرگ سلاح و مهمات طالبان نیز منهدم شده است.

از سویی هم وزارت دفاع ملی در خبرنامه ای میگوید که در نتیجه عملیات نیروهای ویژه افغان در مربوطات ولسوالی چرخ ولایت لوگر ١١ جنگجوی طالبان کشته و دو باب دیپوى مهمات و مواد انفجارى این گروه نیز منهدم گرديده است.

گروه طالبان تا هنوز در پیوند به این رویدادها چیزی نگفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل