اخبار ساحوی

دست کم ۹۲ جنگجوی طالبان در نقاط مختلف کشور کشته و زخمی شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

در نتیجه حملات هوایی و عملیات تصفیوی نیروهای ارتش ملی در ولایت های ارزگان، غزنی، هلمند، قندز و سرپل دست کم ۷۰ جنگجوی طالبان کشته و ۲۲ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه ای میگوید که در نتیجه حملات هوایی و عملیات تصفیوی در روستاهای گرماب و قدم نکروز ولسوالی خاص ارزگان و روستا های هزارگی، نیاچین، سوله، چغزمانده و ترینکوت مرکز ولایت ارزگان ۴۰ طالب مسلح کشته ، ۷ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

خبرنامه اضافه میکند که در جریان این عملیات یک باب مرکز تعلیمی، ۲ دیپوی مهمات و ۳ باب مخفیگاه و ۲ عراده موتر و مقدار سلاح و مهمات این گروه نیز از بین برده شده است.

همچنان در خبرنامه این وزارت آمده است که در نتیجه حملات هوایی و عملیات تصفیوی در ولسوالی های ده‌ یک و قره باغ ولایت غزنی ۱۶ جنگجوی طالبان کشته و یک تن دیگر آنان زخمی، ۶ تن دستگیر، یک عراده موتر و یک عراده موتر سایکل از بین برده شده است.

بر اساس خبرنامه وزارت دفاع در نتیجه انفجار ماین در ولسوالی قلعه ذال ولایت قندز ۹ طالب مسلح کشته و ۶ تن زخمی شده اند.

هم چنان خبرنامه می‌افزاید که در نتیجه عملیات تصفیوی در ساحه شکر شیله ولسوالی سنگین ولایت هلمند نیز ۳ جنگجوی طالبان کشته، یک تن زخمی، ۱۲ موضع ، ۸۰ متر خندق و ۱۰ تیر کش تخریب گردیده است.

همچنان در نتیجه عملیات تصفیوی در ولسوالی سنچارک ولایت سرپل، مولوی نورالحق ولسوال نام‌نهاد طالبان، و ملا نور احمد مشهور به خالد مسوول نظامی طالبان کشته و ۷ تن دیگر این گروه زخم برداشته اند.

همچنان خبرنامه علاوه میکند که در جریان این عملیات روستا های گذر، لندجی و بازار تغای ولایت سرپل از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده است.

تا هنوز طالبان مسلح در این مورد چیزی نگفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل