اخبار ساحوی

دولت وزیری: نیروهای حکومتی از موسی قلعه تاکتیکی بیرون شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بیرون شدن نظامیان افغان از آخرین پاسگاه امنیتی در ولسوالی موسی قلعه هلمند یک حرکت تاکتیکی بوده نه عقب نشینی.

وزارت دفاع افغانستان می گوید، نظامیان کشور با ترک این پاسگاه به زودی عملیات گسترده ی را بالای طالبان در این ولسوالی انجام خواهند داد.

همزمان با این یک مقام پیشین وزارت امور داخله می گوید، طالبان مسلح در ولایت هلمند کم کم به برخی اهداف شان در حال دست یافتن اند. روز شنبه نظامیان کشور از آخرین پاسگاه امنیتی در ولسوالی موسی قلعه هلمند بیرون شدند.

هرچند برخی مقام های محلی این عملکرد نیروهای امنیتی را عقب نشینی می خوانند اما وزارت دفاع می گوید، این کار برای تقویت نیروهای امنیتی در محل می باشد.

یعنی نظامیان افغان به زودی به گونه تاکتیکی وارد موسی قلعه خواهند شد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع میگوید: “پلان منظم با وزارت داخله ترتیب شده برای اینکه قوت ها در این محل از سر تعبیه شوند و این یک حرکت تاکتیکی بوده و شما شاهد خواهید بود که به زودی ما ضربات قوی را به دشمن وارد خواهیم کرد.”

همزمان با این والی هلمند نیز می پذیرد که نظامیان افغان در ولسوالی موسی قلعه تغییر موقعیت داده اند و عقب نشینی نکرده اند.

میرزا خان رحیمی والی هلمند میگوید: “یک عمل تاکتیکی قوت های ما بود و از یک محل بیرون شدند و در محل دیگر جا به جا شده اند.”

گزارش ها از هلمند میرسانند که همزمان با بیرون شدن نیروهای امنیتی از آخرین پاسگاه امنیتی در موسی قلعه بخش های زیاد ولسوالی نوزاد نیز زیر اداره طالبان می باشد.

آنچه از پیش به بیرون درز کرده بود این است که گفته می شود طالبان به استثنای لشکرگاه و سرک عمومی قصد تصرف تمام بخش های هلمند را دارند.

میرزا محمد یارمند معین پیشین وزارت امور داخله میگوید: “از ماه ها پیش برنامه طالبان درز کرده بود که طالبان قصد تصرف تمام ولسوالی های هلمند را دارند تا از این طریق به نوار مرزی شمال و شمال شرق دست یابند که کم کم به این مقصد شان رسیده اند.”

هلمند از بخش های نا آرام افغانستان است که حتا در فصل سرد زمستان جنگ در این ولایت تشدید یافته است.

گزارش از نصرت پارسا

 

Trending

خروج از نسخه موبایل