خبرهای تازه

دومین دهلیز هوایی افغانستان با هند گشایش یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دومین دهلیز هوایی افغانستان با هندوستان امروز گشایش یافت.

پس از این پرواز هواپیماها مستقیم از افغانستان به شهر ممبی انجام می شود.

در نخستین پرواز چهل تن میوه ی تازه و خشک به شهر ممبی هند انتقال یافت.

بر اساس معلومات اتاق تجارت در سال جاری به گونه  میانگین 218 هزار تن میوه ی خشک و تازه از طریق دهلیز هوایی به کشور های منطقه صادر شده است.

محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور هنگام گشایش دهلیز هوایی افغانستان – ممبی بیان داشت که کشورش نسبت به همه کشور های منطقه خواهان گسترش روابط اقتصادی است. وی ابراز امیدواری می کند که روابط  هند و افغانستان از این هم بهتر شود.

آقای دانش گفت: “ما تمام تلاش های خود را می کنیم تا صادرات و بازرگانی ما وسعت یابد و از کشور های منطقه هم می خواهیم تا برای وسعت روابط اقتصادی و بازرگانی تلاش کنند.”

عادله راز، معین روابط اقتصادی منطقه یی وزارت خارجه می گوید: روز به روز روابط اقتصادی با هندوستان بهتر می شود و هند کشور درجه دوم است که با افغانستان روابط اقتصادی دارد.

خانم راز اظهار داشت: “امیدوار استیم که گشایش دهلیز جدید باعث رشد اقتصادی کشور شود و هند شریک اقتصادی بزرگ ما است.”

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت می گوید: در سال روان از طریق دهلیز هوایی بیشترین صادرات را داشتیم و هند مارکیت بزرگ برای افغانستان است.

آقای الکوزی گفت: “باید بگویم که حکومت توجه جدی بر رشد اقتصادی دارد و ما استقبال می کنیم از گشایش دومین دهلیز هوایی با هند و صادرات ما بیشتر می شود.”

نخستین دهلیز هوایی با هند در ماه جوزای سال روان گشایش یافت و تا حال 1640 تن میوه ی خشک و تازه به ارزش بیست میلیون دالر به آن کشور صادر شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل