رویداد های اخیر

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۵, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزراء در محفل افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه گفته است که نمایشگاه‌ها تولیدات صنعتی و زراعتی را در یک کشور به مردم معرفی می‌کند و حکومت‌ها نیز جهت بازاریابی در داخل و خارج از کشور دست به راه اندازی نمایشگاه‌ها می‌زنند.

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه امروز (یکشنبه، ۲۵ سرطان) در کابل برگزار شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت. 

معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء با نشر اعلامیه‌ای گفته است که امارت اسلامی نیز به خاطر شناخت هرچه بیشتر تولیدات صنعتی و محصولات زراعتی در داخل و خارج از کشور، سلسله به راه اندازی نمایشگاه‌ها را آغاز کرده است.

براساس اعلامیه، ملا برادر با در نظرداشت اهمیت نمایشگاه‌ها گفت که بعد از روی کارآمدن امارت اسلامی، این بزرگترین نمایشگاه است که محصولات گوناگون صنعتی و زراعتی را در اضافه‌تر از ۶۰۰ غرفه به نمایش گذاشته است.

آقای برادر افزود: «در این نمایشگاه سازمان شانگهای نیز در خواست اشتراک نموده که امارت اسلامی این اقدام سازمان یاد شده را تحسین و استقبال می‌کند.»

برعلاوه، برادر گفت که با حاکمیت امارت اسلامی و با تأمین امنیت سراسری زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و استخراج معادن نسبت به هر وقت دیگر مساعد شده که ناشی از آن افغانستان تازه وارد مرحلۀ احیایی مجدد گردیده است.

از سویی هم، آقای برادر به کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی اطمینان داد که افغانستان برای ترانزیت راه امن است و در این بخش ضمن به میان آوردن سایر سهولت‌ها، بازسازی شاهراه‌ها را هم آغاز کرده که مثال خوبی آن افتتاح امور بازسازی شاهراه سالنگ و کابل- کندهار در این اواخر است.

در همین حال، معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تمام سرمایه‌گذاران افغان و خارجی خواست که در کشور سرمایه‌گذاری کنند و به سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان داد که از تمامی آن امتیازاتی برخوردار می‌باشند که به سرمایه‌گذاران افغان داده می‌شود.

دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه به حمایت امارت اسلامی از طرف اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به هدف بازاریابی محصولات و تولیدات افغانی، حمایت از سرمایه‌گذاری ملی، فراهم‌نمودن روابط میان تاجران ملی و بین‌المللی، معرفی تولیدات و محصولات داخلی برای شهروندان راه اندازی گردیده است. 

گفتنی است که در این نمایشگاه علاوه از صنعت‌کاران داخلی، صنعت‌کاران ایرانی، ترکمنستانی، ترکی، پاکستانی و شماری از کشور‌های دیگر نیز تولیدات خویش را به نمایش گذاشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل