خبرهای تازه

دونالد ترامپ: ایران از طالبان، القاعده و دیگر تروریستان پشتیبانی میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

راهبرد تازه امریکا برای ایران،  تهران را به پشتیبانی از هراس افگنی در افغانستان و منطقه متهم می کند.

رییس جمهور امریکا می گوید که ایران از طالبان و القاعده در افغانستان و دیگر گروه های تندرو پشتیبانی می کند.

دونالد ترمپ تاکید می ورزد که صد ها سرباز امریکایی از سوی گروه های هراس افگن وابسته به ایران در افغانستان و عراق کشته شده اند و امریکا جلو حمایت ایران از هراس افگنی را خواهد گرفت.

دونالد ترمپ گفته است که: “گروه های پشتیبانی شده توسط ایران در عراق و افغانستان صدها نفر از ارتش آمریکا را کشته اند.  رژیم ایران همچنان کشور پیشتاز تامین کننده تروریزم در دنیاست و کمک هایی را برای القاعده، طالبان، حزب الله، حماس، و دیگر شبکه های تروریستی فراهم می کند.”

ترمپ می گوید با تحریم ها و اقدام های شدید بر ایران، با متحدان امریکا می کوشد تا جلو پشتیبانی تهران از هراس افگنی و تهدید برخاسته از ان بر همسایه های ایران را بگیرد.  اما ایران اتهام های ترمپ را واهی می خواند و می گوید در برابر هراس افگنی در منطقه می ایستد.

حسن روحانی ،رییس جمهور ایران گفت: “یاد تان رفته که جنگ های منطقه را شما به وجود آوردید،  یاد تان رفته که با مردم افغانستان، عراق و سوریه چه کار کردید.”

اما حکومت افغانستان روی تنش بین همسایه اش و هم پیمان راهبردی اش، موضع نمی گیرد هرچند که پیش از این بار ها برخی  مقام های افغانستان، ایران را به پشتیبانی  طالبان متهم کرده اند. دورنمای این تنش ها برای افغانستان چه خواهد بود؟

هدف  پشتیبانی ایران از طالبان در افغانستان، پیکار بر ضد داعش با بکار گیری یک گروه افراطی گفته شده است.  اما داعش به باور تهران ساخته و پرورده امریکا و تهدید به ایران است از این رو در هر کجایی که این گروه باشد، سپاه پاسداران در برابر آن می ایستد.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل