جهان

دونالد ترامپ نامزدی اش را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ رسماً اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۵, ۱۴۰۱)

دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا نامزدی اش را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور رسما اعلام کرد. او از پیروزی درانتخابات دوسال آینده به هوادارانش اطمینان داد اما گفت از او باید به گونه گسترده حمایت کنند.

ترامپ سیاست خارجی جوبایدن را انتقاد کرد و گفت که خروج نیروها از افغانستان باعث شرمساری امریکا درسطح جهان شده است.

اواین را هم گفت برای حفظ جایگاه و قدرت امریکا خود را دوباره نامزد کرده است. ترامپ تنش در روابط امریکا با چین و روسیه را نتیجه سیاست‌های ضعیف جوبایدن خواند.

ترامپ این اعلام را از اقامتگاهش در پام بیچ ایالت فلوریدا به گوش هوادارنش رسانید.

دونالد ترامپ به هوادارانش گفت:«به منظور بزرگ و باشکوه کردن امریکا من امشب نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام می کنم، ما با هم دو باره در انتخابات پیروز خواهیم شد. کشور ما در وضعیت وحشتناکی قرار دارد بیرون شدن از این وضعیت تنها وظیفه یک سیاستمدار وظیفه یک جنبش بزرگ است.»

او از سیاست خارجی جوبایدن رییس جمهور کنونی و رویکردهای اداره او در خصوص تحولات و اتفاقات جهانی انتقاد کرد.

وی با اشاره به افغانستان و خروج نیروها از این کشور را در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ فاجعه بار عنوان کرد.

ترامپ می‌گوید که: «ایالات متحده درحالی که همه به توانایی‌اش اعتراف دارند، در افغانستان خجالت زده و شرمسار شد، اعتبار و حیثیت‌اش زیر سوال رفت، روزهای پایانی حضور نیروهای ما روزهای شرم‌آور درتاریخ امریکا ثبت شد، عساکر ما کشته شدند، شهروندان امریکایی درافغانستان رها شدند، و به ارزش ۸۵ میلیارد دالر سلاح و تجهیزات نظامی دراین کشور رها شد.»

ترامپ یگانه رییس جمهورامریکا بود که درطول تصدی چهارساله ریاست جمهوری دو بار استیضاح شد و نیز کسی است که روزهای پایانی ریاست جمهوری‌‌اش با یورش خونین طرفدارانش بر مقر کانگرس ایالات متحده در ششم جنوری ۲۰۲۱ رقم خورد.

ازسوی هم جمهوری خواهان در کانگرس امریکا با ۱۸۸ رای موافق و ۳۱ رای مخالف کیون مکارتی را به حیث نامزد آن حزب برای احراز کرسی ریاست این مجلس معرفی کردند.

کیون مکارتی، رییس مجلس نمایندگان امریکا می گوید که: «من مفتخرم اعلام کنم که دوران حکومت تک حزبی در واشنگتن به پایان رسیده است، توازن اکنون برقرارشده است و مردم می‌توانند حرف بزنند و نظر بدهند. تیم برای برگردانیدن امریکا به یک مسیر درست دست به کار شده این تعهد ما به امریکا بود که یک اقتصاد قوی ایجاد کنیم، ملتی که آینده‌ای امن و مبتنی بر آزادی و دولت پاسخگو داشته باشد.»

پیش از این نانسی پلوسی از حزب دموکرات ریاست مجلس نمایندگان را برعهده داشت.  جمهوری خواهان ۲۱۷ کرسی را بدست آورده اند و یک کرسی از کسب اکثریت مجلس فاصله دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل