رویداد های اخیر

دو خبرنگار از آریانا و آریانانیوز به‌حیث خبرنگاران برتر سال انتخاب شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۷, ۱۴۰۲)

جشنواره‌ی جایزه برتر رسانه‌ای افغانستان سال ۱۴۰۲ هجری، خورشیدی  برگزار شد. در این جشنواره ۲۲ تن ازخبرنگاران و گویندگان جوایز معنوی و نقدی دریافت کردند. در این میان فرحناز فریبرز و نصرت‌الله ابراهیمی دو تن از خبرنگاران آریانا خبرنگار برتر سال دانسته شده و مورد قدردانی قرار گرفتند.

این جشنواره برای اعلام خبرنگاران سال ۱۴۰۲ هجری، خورشیدی از سوی فدراسیون خبرنگاران آزاد افغانستان برگزار شده بود.

 در این جشنواره گزارش‌ها، برنامه‌های سیاسی و عکاسان صدها خبرنگار، گوینده و عکاس مورد بررسی قرار گرفته است. در این میان تنها ۲۲ تن از خبرنگاران، عکاس‌‌ها و گویندگان مورد تقدیر قرار گرفته اند.

نصرت‌الله ابراهیمی، خبرنگار آریانانیوز می‌گوید که:«برنامه تشویقی برای خبرنگاران بود، چون خبرنگاران در این شرایط با مشکلات فراوان کار می کنند و زحمت می کشند بخاطر بهبود وضعیت افغانستان و این یک اقدام نیک است.»  

شماری از خبرنگاران در این جشنواره از دشوارهای کار رسانه‌یی در وضعیت کنونی سخن می‌زنند، اما می‌گویند که خبرنگاران متعهد هستند تا با درنظرداشت اصل بی طرفی و حفظ ارزش‌ها به کار شان ادامه دهند.

مجیب الرحمن بهیر، خبرنگار می‌گوید که:«خواست تمام ما خبرنگاران از وزارت اطلاعات و فرهنگ این است که قانون رسانه‌ها و در قسمت دسترسی به اطلاعات با رسانه‌ها کار صورت گیرد و رسانه‌ها نیز با شما همکار اند و فضای اعتماد که باید حاکم گردد، خواست ما است که این فضای اعتماد در افغانستان میان حکومت و رسانه‌ها حاکم شود.»

فریدالله محمدی، خبرنگار می‌گوید که:«امید دارم و توقع دارم روزی باشد که این خبرنگاران بتوانند با رهبر امارت اسلامی از نزدیک ملاقات نمایند و مشکلات خود را با وی شریک سازند و خواست ما از شما این است که این خواست مرا به وی برسانید.»

مسؤولان فدراسیون خبرنگاران آزاد افغانستان می‌گویند که نظام‌ها همواره نگاه منتقدانه به رسانه‌ها دارند، اما رسانه‌ها در افغانستان به سوی مسلکی شدن در حرکت اند. به گفته‌ای آنان جوایز به کارکنان رسانه‌ها بر اساس معیارهای مسلکی خبرنگاری توزیع شده است.

حجت‌الله مجددی، رئیس فدراسیون خبرنگاران آزاد افغانستان می‌گوید که:«یک دید همیشه از سوی نظام‌ها نسبت به خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای وجود داشته. من به امارت اسلامی اطمینان میدهم که جامعه رسانه‌ای ما بطرف مسلکی شدن روان است.»

شماری از مقام‌های حکومتی در این جشنواره از تعهد حکومت مبنی بر حمایت از رسانه‌ها سخن می‌زنند و برخی چالش‌ها فراراه رسانه‌ها را نیز می‌پذیرند.

نعیم الحق حقانی، رئیس مرکز رسانه‌های حکومت می‌گوید که:«باید کار بکنیم، جوان خبرنگار و ژورنالست ما نباید خسته شود، دنیا همه علیه ما است می خواهند ما را ترور شخصتی بکنند، ترور رسانه‌ای بکنند، ترور تخریبی بکنند، میخواهد ما را بشکنند.»

جشنواره‌ی جایزه برتر رسانه‌یی افغانستان همه ساله از سوی فدراسیون خبرنگاران آزاد برگزار می‌شود که در آن خبرنگاران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل