رویداد های اخیر

دیدار امیرخان متقی با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در دوحه

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۱, ۱۴۰۲)

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان روز چهارشنبه (۱۱اسد) می‌گوید که مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه و هیأت همراهش با نمایندگان ویژهٔ کشورهای مختلف و سفرای مقیم قطر برای افغانستان ملاقات نمود.

دراعلامیه وزارت خارجه آمده است که درین ‌نشست که نمایندگان امریکا، بریتانیا، هسپانیا، کوریای جنوبی، هالند، ایتالیا، استرالیا و کانادا اشتراک داشتند، آقای متقی در رابطه به پیشرفت‌های اخیر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، حکومت‌داری خوب، مبارزه با مواد مخدر، آغاز صدها پروژه و همچنان سایر دستآوردهای همه‌جانبه و پیشرفت‌ها معلومات مفصل ارائه نمود.

به گفته این وزارت دراین دیدار سپس، ملا نورالدین ترابی، معاون هلال احمر افغانستان در رابطه به فعالیت‌های این اداره و به‌عنوان ارگانی مستقل روی نیازمندی‌هایی روشنی انداخت که هلال احمر در آیندهٔ نزدیک به آن ضرورت دارد. درین نشست، نصرالله محمود، رئیس عمومی خزائن وزارت مالیه در روشنایی واقعیت‌ها و ارقام معلومات ارائه نمود و همچنان محمد عباس سامح، رئیس عمومی بازار عملیاتی د افغانستان بانک در مورد شفافیت، پیشرفت‌ها و میکانیزم‌ها در سکتور بانکی افغانستان به اشتراک‌کنندگان معلومات ارائه نمود.

در اعلامیه همچنان آمده است که آقای متقی و هیأت همراهش به پرسش‌ها و نگرانی‌های سفرای کشورهای مختلف پاسخ مفصل داد و افزود که این نمایندگی‌ها به‌جای اینکه مأموریت خویش برای افغانستان را از راه دور پیش برند، باید در افغانستان حضور داشته باشند و واقعیت‌های افغانستان را از نزدیک مشاهده کنند.

وزارت خارجه می‌گوید که اشتراک‌کنندگان روی تداوم چنین نشست‌ها و تعامل با افغانستان تأکید نمودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل