خبرهای تازه

دیدار خلیلزاد با سران حکومت افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته با سران حکومت وحدت ملی و شماری از چهره های سیاسی در کابل دیدار کرده است.

 ریاست جمهوری در خبرنامه ای میگوید که محمد اشرف غنی رییس جمهوری شام دیروز(پنج‌شنبه،  با داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا، در ارگ دیدار نمود.

در این دیدار، هر دو جانب در مورد آتش بس و پرداختن به مشکل مخفیگاه های طالبان در بیرون از کشور بخاطر دستیابی به موافقتنامه صلح پایدار گفتگو کرده اند.

ریاست اجرایی کشور نیز در اعلامیه ای میگوید که شام روز گذشته آقای خلیلزاد و لیزا کورتس مشاور رییس جمهور ترمپ در امور آسیای جنوبی و مرکزی با عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور در قصر سپیدار دیدار کرده اند.

در این دیدار، در مورد تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و خواست‌های طرف امریکا و طالبان را در امر رسیدن به صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفته است

در اعلامیه آمده است: “اشتراک کنندگان این نشست توافق نظر داشتند که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان است و حکومت و مردم افغانستان از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح دایمی حمایت می‌کنند. آنان روی کاهش خشونت از طرف طالبان به عنوان پیش‌شرط آغاز مذاکرات با طالبان و دست‌یافتن به توافق صلح میان امریکا و طالبان تاکید کردند.”

این در حالی است که آقای خلیلزاد قرار است پس از کابل به قطر برود تا مذاکرات صلح با گروه طالبان را از سربگیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل