رویداد های اخیر

دیدار خلیلزاد با غنی و عبدالله در مورد روند صلح افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۳, ۱۴۰۰)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز با محمد اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییش شورای عالی مصالحه ملی در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد در این دیدار به رییس جمهوری در مورد صلح افغانستان گزارش داده است.

در اعلامیه آمده است: ” رییس جمهور غنی با توجه به آغاز فصل نو روابط بعد از اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، روی عیار ساختن پروسه صلح با واقعیت های جدید، تاکید کرد.”

بر اساس اعلامیه: “رییس جمهور افزود که صلح برای مردم و حکومت افغانستان یک استعجالیت است، اما این روند باید متناسب به واقعیت های جدید افغانستان باشد.”

از سوی هم آقای خلیلزاد پس از چاشت امروز با رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرده است.

این نهاد در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد در این دیدار گفته است که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد.

در اعلامیه آمده است: ” برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده می‌کند.”

آقای خلیل‌زاد همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تامین صلح تاکید کرد.

در همین حال آقای عبدالله طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست و تاکید کرد که “باید از فرصت موجود برای رسیدن به صلح بیش‌ترین استفاده صورت گیرد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل