Connect with us

رویداد های اخیر

دیدار رئیس جمهور غنی با راس ویلسون و جنرال اسکات میلر  

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

به اساس خبرنامه ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، عصر دیروز ۵ دلو، با راس ویلسون، شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ آمریکا در افغانستان و جنرال اسکات میلر، قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع، در ارگ ریاست جمهوری دیدار نموده است.

در این دیدار، جنرال اسکات میلر، در مورد سفرش به قطر که هفتۀ پیش صورت گرفت، به رئیس جمهور معلومات ارائه نمود.

در این دیدار، ابتدا جنرال اسکات میلر، در مورد سفرش به قطر که هفتۀ پیش صورت گرفت، رئیس جمهور غنی معلومات ارائه نموده گفته است: “گفتگوها میان زلمی خلیلزاد، نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا و طالبان در قطر جریان داشته و در صورتی که پیشرفت هایی صورت گیرد، خلیلزاد به کابل سفر کرده و معلومات خویش را به حکومت افغانستان ارایه خواهد کرد.

خبرنامه می افزاید که، رئیس جمهور غنی از تلاش های همه جانبۀ ایالات متحده امریکا در زمینۀ صلح افغانستان، ابراز امتنان نمود و بر ختم جنگ و برقراری آتش بس سرتاسری در کشور، تاکید ورزیده است.

رویداد های اخیر

وزیر توسعه پاکستان: بیجنیگ در مورد تروریزم با کابل گفتگو کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

احسان اقبال، وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان می‌گوید که اسلام آباد مایل است بیجینگ در مورد موضوع تروریزم با کابل گفتگو کند.

آقای اقبال در مصاحبه با صدای امریکا که امروز یکشنبه (۳۰ ثور) منتشر شد، اظهار کرد که پاکستان در مورد گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان که در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند و اعمال تروریستی انجام می‌دهند، نگرانی دارد.

وی افزود: «تروریست‌هایی که حادثه اخیر را علیه کارگران چینی مرتکب شدند، نیز از افغانستان آمده‌ بودند، بنابراین من فکر می‌کنم که این مایه نگرانی است. امیدواریم که چین نیز افغانستان را متقاعد کند، زیرا افغان‌ها نیز به حکومت چین در منطقه گوش می‌دهند.»

این مقام پاکستانی تصریح کرد که در نتیجه بحران و درگیری‌های چند دهه اخیر در افغانستان، پاکستان نتوانسته است در زیربنا های خود سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به افغانستان گفت که پاکستان با چین توافق کرده است تا کشور ثالثی مشمول پروژه دهلیز اقتصادی چین و پاکستان شود.

این در حالی است که پیش از این امارت اسلامی اتهامات مقام‌‌های پاکستانی علیه افغانستان را در مورد حوادث امنیتی در این کشور رد کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سیلاب در فاریاب جان ۱۸ نفر را گرفت و صدها خانه را تخریب کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان خبر داده است که در پی جاری شدن سیلاب شب گذشته (شنبه) در ولایت فاریاب، ۱۸ نفر جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفته است که سیلاب‌‌ها در ولسوالی‌های پشتونکوت، المار، قیصار، بلچراغ، خیبر و دولت آباد رخ داده است.

به گفته این وزارت، ۵۶۰ خانه، ۸۵۰ جریب زمین زراعتی، ۱۱۰ دکان و یک کلینک سیار در نتیجه سیلاب‌ها تخریب شده است.

علاوه بر این، ۳۰۰ راس مواشی و ۲ هزار درخت مثمر از بین رفته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبر امارت اسلامی قانون جلوگیری از گدایی را توشیح کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

وزارت عدلیه می‌گوید که مولوی هبت‌ الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی، قانون جمع‌آوری گداها و جلوگیری از گدایی را توشیح کرده است.

این وزارت‌ در خبرنامه‌ای نوشته که این قانون در سه فصل و ۲۷ ماده ترتیب و در جریده رسمی نشر شده است.

بر اساس این قانون، گدایی برای افراد صحتمند و کاسب و کسانی که توانایی تامین خوراک یک روزه خود را داشته باشد، ممنوع است.

این قانون همچنین استفاده از کودکان و معلولان را برای گدایی منع می‌کند.

بر اساس قانون تازه، گداهای حرفه‌ای که به هدف جلب ترحم اشخاص از طفل یا مجنون و معلول استفاده می‌کنند، از سوی محکمه به یک ماه حبس و تنظیم کنندگان آن به حبس الی شش ماه محکوم می‌شوند.

رهبر امارت اسلامی در سال ۱۴۰۱ دستور داده بود که گداها جمع آوری شوند. ده ها هزار گدا تا کنون جمع‌آوری شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!