خبرهای تازه

دیدار رییس جمهور با رهبران هند و قرغیزستان در بیشکیک

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور روز گذشته، در حاشیه ۱۹همین نشست سازمان همکاری های شانگهای در بیشکیک پایتخت قرغیزستان با رهبران هند و قرغیزستان دیدار کرده است.  

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای میگوید شب گذشته رییس جمهور غنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و در مورد مبارزه با هراس افگنی، اتصال منطقوی، گسترش همکاری های اقتصادی و ترانزیتی و اجماع منطقوی در مورد صلح افغانستان با وی گفتگو کرده است.

بر اساس این خبرنامه، آقای غنی در این دیدار گفته است که “صلح باعزت و پایدار خواست اساسی افغان ها و اولویت و مسوولیت مهم حکومت است و کشورهای منطقه در خصوص پروسه‌ی صلح همکاری شان را هماهنگ و منظم کنند.”

در خبرنامه آمده است: “در این دیدار نخست وزیر هند با اشاره به کمک های کشورش در عرصه های مختلف با افغانستان، یکبار دیگر از همکاری های خویش اطمینان داده، گفت که هند منحیث دوست و همکار استراتیژیک افغانستان در کنار این کشور قرار خواهد داشت. وی افزود که هند از مذاکرات صلح بین‌الافغانی تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.”

در همین حال رییس جمهور غنی روز گذشته با سورونبای جیین بیکوف رییس جمهور قرغیزستان نیز دیدار و در مورد گسترش روابط دو جانبه، صلح افغانستان، مبارزه علیه هراس افگنی و همکاری های اقتصادی گفتگو کرده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که آقای جیین‌بیکوف ضمن خوش آمدید به رییس جمهور غنی، بر حمایت این کشور برای تامین صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید و از مبارزه مردم افغانستان علیه هراس افگنی قدردانی کرده است.

رییس جمهور قرغیزستان همچنان از ادامه همکاری های این کشور با شهروندان قرغیز کشور نیز خبر داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل