رویداد های اخیر

دیدار رییس جمهور غنی با رهبران در شهر مزار شریف

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۰, ۱۴۰۰)

درحالی که طالبان حملات شان را برای تصرف شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، افزاش داده اند رییس‌جمهور غنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ اسد) به مزارشریف رفت.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که محمدمحقق، مشاور رییس‌جمهور، جمعه خان همدرد، از فرماندهان پیشین جهادی نیز رییس‌جمهور را همراهی کرده‌اند.

دراین سفر رییس جمهورغنی با شخصیت‌های سیاسی و جهادی مارشال عبدالرشید دوستم، عطامحمد نور، محمد محقق و جمعه‌خان همدرد، دیدار کرد.

در این دیدار روی وضعیت عمومی زون شمال، هماهنگی، تجهیز و انسجام و بسیج خیزش‌های مردمی زیر چتر نیروهای امنیتی بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

درهمین حال، ارگ ریاست جمهور گفته است که رییس جمهورغنی پس از ورود به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ و دیدار با شخصیت‌های جهادی و سیاسی، جلسه ارشد امنیتی را رهبری نمود.

دراین جلسه نخست مسوولین امنیتی زون شمال، گزارش آمادگی و برنامه‌های شان را بخاطر اداره وضعیت امنیتی شریک ساخته، گفتند که حمایت کامل خیزش‌های مردمی در چارچوب دولت را با خود دارند و مشترکاً در زون شمال، عملیات تصفیوی را انجام می‌دهند.

به گفته ارگ آقای غنی پس از استماع گزارشات و برنامه‌های آنان، به منظور اداره وضعیت زون شمال، به مسوولین مربوطه، هدایات لازم داده است.

این درحالی است که به گفته منابع محلی طالبان حملات شان در زون شمال کشور افزایش داده اند و در چند روزگذشته پیشروی‌های زیادی داشته اند.

از سوی دیگر بشیر صمیم، والی بدخشان گفته است که شب گذشته طالبان حملات شانرا بالای شهر فیض‌آباد شدت بخشیدن و نیروهای امنیتی ناچار به ولسوالی ورسج ولایت تخار عقب نشینی کردند.

به گفته والی از بدخشان تا ورسج با ۱۸کمین طالبان مواجه شدند. وی از تلفات چیزی نگفته است.

والی می‌افزاید با تفاهم با مقام‌های ولایت تخار برنامه باز پس‌گیری برخی مناطق را می‌گیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل