خبرهای تازه

دیدار هیات طالبان با وزیر خارجه ایران

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هیاتی از گروه طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه در سفری به ایران با وزیر خارجه آن کشور دیدار کرده است.

گروه طالبان گفته است که در این دیدار ملابرادر با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مورد روند صلح و چالش های مهاجران افغان گفتگو کرده است.

سید اکبرآغا عضو پیشین گروه طالبان میگوید که همچنان که روند صلح در یک نقطه حساس رسیده است؛ هیات طالبان از ایران خواسته است تا نقش مثبت اش را در این روند بازی کند.

ایران هدف از دیدار وزیر خارجه اش با هیات طالبان را تشویق طرفهای درگیر افغان برای گفتگوهای میان افغانی و پایان دادن به خشونت‌ها گفته است.

به نقل از رسانه‌های ایران محمد جواد ظریف، وزیر خارجه آن کشور در این دیدار اعلام کرده است که کشورش آماده است تا در زمینه گفتگوها میان افغانها به شمول حکومت همکاری کند.

این دومین سفر هیات گروه طالبان به تهران پس از توقف گفتگوهای صلح امریکا و طالبان است. در همین حال امریکا بارها ایران را به پشتیبانی از طالبان متهم کرده است، اما پیشتر وزیر خارجه این کشور با تاکید بر لزوم نقش آفرینی طالبان در آینده افغانستان، گفتگوهای امریکا و طالبان را اشتباه خوانده بود.

این در حالی است که پس از تبادله سه زندانی طالبان با دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان،  رییس جمهوری امریکا گفته است که روی یک توافق با طالبان کار می‌کند؛ توافقی که حکومت افغانستان میگوید که در همسویی با کابل صورت خواهد گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل