رویداد های اخیر

دیدار وزیر دفاع ایتالیا با غنی در مورد امنیت و روابط دوجانبه

Published

on

(Last Updated On: دلو ۸, ۱۳۹۹)

لورنزو گویرین وزیر دفاع ایتالیا روز گذشته به کابل آمد و با محمد اشرف غنی رییس جمهوری، عبدالله عبدالله رییش شورای عالی مصالحه ملی و حمدالله محب مشاور امنیت ملی دیدار کرد.

در دیدار با مقام های افغان روی روند صلح، روابط دو جانبه و حضور نظامی این کشور در افغانستان گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری اعلامیه ای گفته است که در این دیدار هر دو جانب از افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند ابراز نگرانی کرد و خواهان قطع فوری خشونت ها گردیده است.

آقای گویرین ضمن تمجید از فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریزم، گفت که ایتالیا از یک افغانستان صلح آمیز، متحد و دموکراتیک حمایت می کند.

آقای لورنزو گویرین افزوده است که کمک های ایتالیا در عرصه های مختلف با افغانستان و حضور نیروهای این کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، پابرجاست.

در اعلامیه آمده است: “در مقابل، رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به وزیر دفاع ایتالیا، از موقف اصولی آن کشور تشکر کرد و گفت که مردم افغانستان و جهان به یک صدا خواهان توقف خشونت ها اند و طالبان باید این را درک کنند که با تداوم خشونت ها، مردم افغانستان و جهان را بیشتر در برابر شان بسیج خواهند کرد.”

در اعلامیه افزوده است: “همچنان در این دیدار، رئیس جمهور غنی از حمایت ایتالیا از برنامه های انکشافی و اقتصادی افغانستان به ویژه تمویل بخش چهارم پروژه خط آهن خواف- هرات و کمک های آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، تشکر کرد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل