خبرهای تازه

دیدار وزیر دفاع و فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع از سربازان ارتش

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ایام عید یک فرصت مناسب برای کاهش خشونت‌ها وجلوگیری از تلفات غیرنظامیان است.

جنرال سکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغاستان، با ابراز این مطلب می‌گوید که باید از فرصت پیش‌آمده در روزهای عید برای کاهش خشونت در برابر غیرنظامیان استفاده شود.

آقای میلر و اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی در دیدار همزمان شان از سربازان ارتش، مستقر در ولایت میدان وردک از کار کردهای این نیروها در تامین امنیت کشور در روزهای عید ستایش کردند.

آقای میلر در این دیدار گفت: “عید برای ما فرصتی را تقدیم می کند که تا درک کنیم که چگونه از افزایش تلفات غیر نظامیان جلوگیری کنیم و خشونت ها را کاهش دهیم. من به شما می گویم که شما بالای نیرو های امنیتی تان باید افتخار کنید.”

آقای خالد در این دیدار از کارکردهای نیروهای ارتش ملی در روزهای عید قدردانی کرد و تأکید ورزید که برای بهبودی اوضاع تلاش بیشتر خواهد کرد.

آقای خالد بیان داشت: “ما این‌جا آمدیم که در روز عید وضیعت و زندگی سربازان را از نزدیک بیبینیم و الحمد الله با وجود مشکلات خورد و ریزه که داشتند در مجموع همه چیز خوب است و تلاش داریم که بهتر شود.”

این در حالی است که اعضای جرگه مشورتی صلح و زلمی خلیل‌زاد، فرستاده خاص امریکا برای صلح افغانستان خواهان آتش‌بس در روزهای عید از سوی طالبان شده بودند، اما این گروه هر گونه آتش‌بس با حکومت و نظامیان خارجی رد کردند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل