Connect with us

رویداد های اخیر

دیدبان حقوق بشر اسراییل را به جنایت در برابر فلسطینی ها متهم کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۰)

یک بنیاد حقوق بشر بین المللی اسراییل را به تطبیق پالیسی‌های تبعیض آمیز در برابر فلسطینی‌‎ها و نقض حقوق اقلیت عرب متهم کرده و افزوده که این کار جرایم در برابر انسانیت است.

دیدبان حقوق بشر این نهاد که در نیویارک امریکا مستقر استند در گزارش تازه خود گفته که با در نظر داشت قوانین بین المللی پالیسی‌های اسراییل را بررسی کرده که نشان دهنده تبعیض و نژاد پرستی است.

اما مقام‌های اسراییلی این بررسی دیدبان حقوق بشر را رد کرده است.

این در حالی است که چند هفته قبل دادگاه جنایی بین المللی گفته بود که در باره جرایم در غزه و اسراییل بررسی میکند.

مقام‌های فلسطینی از این اقدام دادگاه جنایی بین المللی استقبال کرده، اما اسراییل آن را محکوم کرده بود.

این دیدبان حقوق بشر با اشاره به محدودیت‌های وضع شده بر فلسطینی‌ها، اشغال خاک فلسطین توسط اسراییل و همچنان تطبیق پالیسی‌های تبعیض آمیز گفته اسراییل با این کار مرتکب  جرایم شده است.

در این گزارش آمده است که ” در سراسر اسراییل و خاک فلسطین، مقام‌های اسراییلی تلاش کرده تا با استفاده از کنترول خاک و جمعیت اسراییلی یهودی قدرت خود را بر فلسطینی‌ها حفظ کند.”

گزارش افزوده است که” در نتیجه این گزارش مقام‌های اسراییلی مرتکب جرایم علیه انسانیت شده و تبعیض و آزار و شکنجه را انجام داده است.”

این دیدبان حقوق بشر از دادگاه جنایی بین المللی نیز خواسته تا در این باره تحقیق کند.

این گزارش همچنان افزوده که قانون ملی اسراییل که در آن آمده است که تنها یهودیان حق تعیین سرنوشت در کشور را دارد یک اساس برای پیگیری پالیسی‌های تبعیض آمیز علیه عرب که ۲۱ درصد نفوس اسراییل را تشکیل میدهد است.

این در حالی است که فلسطین با اسراییل از سال ۱۹۶۷ بر سر مناطق متعدد در منطقه دعوه دارد.

رویداد های اخیر

MSF ‘deeply concerned’ over new phase of deportations of Afghans from Pakistan

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۳)

Médecins Sans Frontières (MSF) said Wednesday it was deeply concerned for the rights and welfare of Afghan refugees in Pakistan in the wake of the recent announcement by Islamabad that it plans to start Phase Two of the deportation campaign.

Pakistan is home to an estimated 3.7 million Afghans, and a reported 500,000 have crossed the border so far.

Many Afghans living in Pakistan have been there for decades and have spent more time in the country than their country of origin, without any legal recourse to remain in the only place they can effectively call “home”.

For many Afghans, Islamabad’s “repatriation” campaign means packing up their belongings and carrying them on a horse, cart, car and bus and traveling en masse to a country that is already struggling with widespread poverty, inadequate health services and increased restrictions on women, MSF said in a statement.

The second phase of the deportations leaves an estimated 800,000 Pakistan-issued Afghan Citizen Card (ACC) holders vulnerable to return, while phase three is expected to result in the further deportation of UNHCR-issued Proof of Registration (PoR) card holders, MSF said.

MSF first started working in Pakistan in 1986, and today provides much-needed medical care to people in Balochistan, Khyber Pakhtunkhwa and Sindh provinces.

The Islamic Emirate of Afghanistan (IEA) and UN agencies estimate that more than half a million people have been deported from Pakistan or voluntarily returned to Afghanistan in the past six months.

The United Nations High Commissioner for Refugees said last month that nearly two million Afghan refugees are living in Pakistan and that the agency needs $368 million this year to assist these people.

Continue Reading

رویداد های اخیر

گزارش سازمان ملل: میلیون‌ها تن در افغانستان با گرسنگی و سوءتغذیه مواجه هستند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

در سال ۲۰۲۴، حدود ۱۵.۸ میلیون تن در افغانستان با بحران و سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه خواهند شد. سازمان ملل متحد در افغانستان در گزارش نتایج سالانه‌ سال ۲۰۲۳ می‌گوید که میلیون‌ها تن در افغانستان با گرسنگی و سوءتغذیه مواجه هستند و اکثریت مردم نیازهای اولیه خود را تامین کرده نمی‌توانند.

ملل متحد در این گزارش تصریح کرده است که بحران بشری در افغانستان در سال ۲۰۲۳ ادامه یافت و این کشور در یک توسعه غیرقابل ملاحظه در این سال، یک دهه عقب‌گرد داشته است و در حال حاضر نیمی از جمعیت افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

در بخشی از گزارش سالانه‌ی سازمان ملل متحد در باره افغانستان آمده است که: «اکنون افغان‌ها دسترسی به غذا را به عنوان ضروری‌ترین نیاز خود ذکر می‌کنند. میلیون‌ها تن که قادر به پرداخت یا تهیه نیازهای اولیه‌ی خود نیستند، با گرسنگی و سوءتغذیه روبه رو هستند.»

در این گزارش آمده است که با توجه به بحران اقتصادی، میزان تولید اقتصادی از سال ۲۰۲۱ به این‌سو، یک چهارم کاهش یافته است و بر اساس گزارش بانک جهانی، در حال حاضر نیمی از جمعیت افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

در گزارش آمده است که: «بحران انسانی در طول سال ۲۰۲۳ ادامه یافت و نشانه‌های کمی از کاهش آن دیده می‌شود. افغانستان در یک توسعه غیرقابل توجه، یک دهه عقب‌گرد داشته است. با توجه به بحران اقتصادی، میزان تولید اقتصادی از سال ۲۰۲۱، یک چهارم کاهش یافته است، نیمی از جمعیت در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد خانواده‌ها کمتر از یک دالر امریکایی در روز به اعضای هر عضو خانواده درآمد دارند.»

در این گزارش آمده است که مساعدت‌های ملل متحد به افغانستان از تطبیق اهداف توسعه پایدار در این کشور حمایت می‌کند و سه مورد از اهداف توسعه پایدار که مورد حمایت قرار گرفته اند؛ صحت و سلامت خوب، برابری جنسیتی و از بین بردن فقر است.

سازمان ملل با اشاره به نظرسنجی اخیر گالوپ گفته است که ۹۵ درصد از مردم افغانستان خود را در رنج می‌بینند و میانگین امید به زندگی در پنج سال گذشته کاهش یافته است.

با این حال وزارت اقتصاد بر تداوم کمک‌های بشری به مردم افغانستان تأکید می‌کند و می‌گوید که این وزارت برای کاهش فقر در کشور برنامه‌هایی روی دست دارد.

این در حالیست که سازمان ملل همواره از وضعیت بد اقتصادی در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که برای ادامه کمک‌ها در افغانستان با کمبود بودجه مواجه ‌اند.

پیشتر این سازمان اعلام کرده بود که تنها شش درصد از بیش از سه میلیارد دالر بودجه مورد نیاز برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را دریافت کرده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سومین نشست هماهنگی سازوکارهای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان در چین برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

سومین نشست هماهنگی سازوکارهای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان میان مقام‌های دولت چین و افغانستان در بیجنگ برگزار شد.

وزارت خارجه می‌گوید که هیأت اعزام شده افغانستان در این نشست پیشنهادها و توصیه‌های خود را با مقام‌های کشور چین به اشتراک گذاشته تا اثربخشی کمک‌های چین افزایش یابد.

در این نشست برگسترش روابط تجارتی و همکاری‌های اقتصادی میان دوکشور تأکید شده است.

در این نشست علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، در چارچوب میکانیزم بازسازی اقتصادی افغانستان، افزایش تجارت بین دو کشور به ویژه فراهم کردن فضا برای صادرات بیشتر کالاهای افغانی به چین، ظرفیت سازی و همکاری چین در زمینه‌های معدن و تجارت معاصر در افغانستان درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری بحث شده است.

در همین حال، لیو جین سونگ، رئیس بخش آسیایی وزارت امور خارجه چین در این نشست تأکید کرده که بیجنگ از جامعه جهانی در افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت می‌کند و همچنان امیدوار است که افغانستان فعالانه به برخی از نگرانی‌های منطقی جامعه جهانی در مورد ایجاد حکومت فراگیر پاسخ دهد.

در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه چین آمده است که: «هم چین و هم افغانستان از کشورهایی که مسؤول اصلی وضعیت دشوار کنونی افغانستان هستند، می‌خواهند که مسؤولیت‌های خود را با جدیت انجام دهند، پول‌های منجمد شده مردم افغانستان را برگردانند و نمک به زخم‌های مردم افغانستان نزنند. چین از جامعه جهانی در افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت می‌کند و همچنان امیدوار است که افغانستان فعالانه به برخی از نگرانی‌های منطقی جامعه جهانی در مورد حکومت فراگیر افغانستان پاسخ دهد.»

هم‌زمان با این مقام‌های وزارت خارجه امارت اسلامی می‌گویند که چین در این نشست تعهد کرده اند که کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان را با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌های طرف افغانستان سازماندهی کرده و هم‌چنان پیشنهادهای طرف افغانستان را در زمینه کمک ۱۰۰ میلیون یوانی چین برای اسکان مهاجرین که مجبور به بازگشت به افغانستان شده اند، بررسی خواهد کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!