رویداد های اخیر

دیدبان حقوق بشر: پاکستان فوراً بدرفتاری با مهاجرین افغان را متوقف کند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۸, ۱۴۰۲)

دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که حکومت پاکستان برای مجبور کردن افغان‌ها به ترک این کشور، به گونه گسترده با آنها بدرفتاری می‌کند.

این نهاد با نشر اعلامیه‌ای روز سه شنبه گفت که پولیس و سایر مقامات مهاجرین را بازداشت، اموال آنها را ضبط و اسناد هویتی آنها را از بین برده اند. از اواسط سپتمبر ۲۰۲۳، حکومت پاکستان بیش از ۳۷۵ هزار نفر را مجبور به بازگشت کرده اند.

الین پییرسن، رئیس بخش آسیای دیدبان حقوق بشر گفت: «مقامات پاکستانی محیط اجبار را برای افغان‌ها ایجاد کرده اند تا آنها را مجبور به بازگشت به شرایط خطرناک در افغانستان کنند. مقامات باید فوراً به بدرفتاری‌ها پایان دهند و به افغان‌هایی که در معرض اخراج قرار دارند این فرصت را بدهند تا در پاکستان به دنبال محافظت باشند.»

به گفته دیدبان حقوق بشر، بدرفتاری‌ها شامل عملیات شبانه بوده که طی آن پولیس افغان‌ها را مورد لت و کوب، تهدید و بازداشت قرار داده است. پولیس همچنین درخواست رشوت کرده و جواهرات، مواشی و سایر اموال آنها را ضبط و خانه ها را با بولدوزر تخریب کرده است. 

مقامات پاکستانی همچنین از افغان‌هایی که در انتظار اسکان مجدد در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها هستند خواسته است تا ۸۳۰ دالر بپردازند.

پییرسن گفت: «دولت‌هایی که وعده داده‌اند افغان‌های در معرض خطر را اسکان می‌دهند، باید این پروسه را تسریع کنند و در عین حال پاکستان را تحت فشار قرار دهند تا به تعهدات حقوق بشری خود عمل کند. همچنین کشورها باید تلاش‌های خود را برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان که اکنون با هجوم صدها هزار انسان نیازمند در آغاز زمستان تشدید شده است، افزایش دهند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل