خبرهای تازه

دیوید هیل: امریکا رابطه اش با حمدالله محب را قطع میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک مقام ارشد امریکای در یک تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور گفته است که این کشور هیچ رابطه ای با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نخواهد داشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امریکایی و افغان گفته است که این تصمیم پس از آن گرفته شده که آقای محب در یک نشست خبری بر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در مورد صلح افغانستان تاخت و وی را متهم کرد که دولت افغانستان را عمدا در جریان گفتگوهای صلح قرار نمیدهد.

یک روز پس از این اظهارات آقای محب، دیوید هیل معاون سیاسی وزارت امور خارجه امریکا در یک تماس تلفنی به رییس جمهور غنی گفت که این کشور دیگر حمد الله محب را در واشنگتن تحویل نمیگیرد و مقامات ملکی و نظامی امریکا با وی هیچ مراوده ای نیز نخواهد داشت.

 در همین حال یک مقام پیشن افغانستان نیز به رویترز گفته است که این اقدام تلاشی است که رییس جمهور غنی را وادار به برکناری آقای محب کند.

این در حالی است که پیشتر، حمدالله محب از روند گفتگوهای زلمی خلیلزاد با طالبان انتقاد کرده و گفته بود که در این گفتگوها خلیلزاد به دنبال منفعت های شخصی خودش است و در نهایت میخواهد که در راس یک حکومت موقت ظاهر شود.

آقای محب گفته بود: “با توجه به پیشینه خلیل‌زاد، او در پی اهدافی در افغانستان است. او دوبار تلاش کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود… این تصور وجود دارد که شاید هدف از این همه گفتگوها، تشکیل حکومت موقتی باشد که خودش (خلیل‌زاد) در راس آن قرار گیرد.”

پس از این اظهارات آقای محب وزارت خارجه امریکا وی را احضار کرد و هشدار داد که انتقاد از تلاش های خلیلزاد گفتگوهای صلح را به چالش خواهد کشید.

Trending

خروج از نسخه موبایل