جهان

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۲, ۱۴۰۲)

به نقل از رویترز، دیوید کامرون، صدراعظم اسبق انگلیس با سمت وزیر خارجه به دولت لندن بازگشت.

دفتر ریشی سوناک، صدراعظم انگلیس اعلام کرد که کامرون به عنوان بخشی از خانه‌تکانی گسترده در دولت این کشور، به سمت وزیر امور خارجه لندن منصوب شده است.

همچنین براساس اعلام دفتر سوناک، پس از برکناری سوئلا براورمن از سمت وزیر داخله انگلیس، جیمز کلورلی، وزیر خارجه این کشور جایگزین براورمن شد.

براورمن که اخیراً تظاهرات حامیان فلسطین در لندن را «راهپیمایی نفرت» و معترضان را «اوباش» توصیف کرده بود، امروز از سمتش برکنار شد.

او اخیراً در دفاع از رژیم صهیونیستی و در اعتراض به تظاهرات گسترده و مسالمت‌آمیز حامیان فلسطین در انگلیس مدعی شد که پولیس با این افراد برخوردی دوگانه دارد و خشنودسازی می‌کند.

سخنگوی دفتر صدراعظم انگلیس همچنین تایید کرد که جرمی هانت همچنان وزیر مالیه انگلیس خواهد بود.

پیش‌تر رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند که کامرون در دفتر صدراعظم این کشور در جاده «داونینگ» حضور پیدا کرده است و پس از برکناری براوِرمن از سمتش به عنوان وزیر داخله انگلیس، احتمال انتصاب او به عنوان وزیر داخله جدید یا وزیر خارجه این کشور وجود دارد.

کامرون از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ صدراعظم انگلیس بود. او که به ظاهر اعتقادی به برگزیت نداشت، از آن به عنوان اهرمی برای چانه‌زنی در مواجهه با رهبران اتحادیه اروپا استفاده کرد. او ایده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد.

پس از آنکه در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۱.۹ درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد به ماندن در این اتحادیه رأی دادند، کامرون از سمت خود کناره‌گیری کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل