رویداد های اخیر

دیپلومات روسی: افراط گرایان امسال بارها تلاش کردند از افغانستان وارد تاجیکستان شوند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۷, ۱۴۰۲)

سفیر روسیه در تاجیکستان گفته است که افراط گرایان در سال جاری بارها تلاش کردند تا از طریق مرز افغانستان به تاجیکستان نفوذ کنند.

سمیون گریگوریف در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که روسیه شاهد پیشرفت زیادی در بخش تعهد امارت اسلامی در رابطه به امنیت همسایگان افغانستان نبوده است.

گریگوریف گفت: «در طول سال جاری، افراط‌ گرایان در تلاش نفوذ به خاک تاجیکستان از مرز افغانستان بودند که خوشبختانه تمام این حملات به سرعت توسط نیروهای امنیتی تاجیکستان مهار شدند.»

این دیپلومات روسیه افزود که وضعیت اجتماعی و اقتصادی افغانستان نیز بدتر شده و این کشور در آستانه یک بحران شدید بشری قرار دارد.

او همچنان به گزارش سازمان ملل متحد اشاره کرد که بیانگر افزایش قاچاق مواد مخدر صنعتی از افغانستان بود. گریگوریف انتقاد کرد که کشورهای غربی عملاً بودجه برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را کاهش داده‌اند.

سفیر روسیه در تاجیکستان همچنان ابراز نگرانی کرد که در میان مهاجرینی که از پاکستان برمی گردند ممکن عناصر تروریستی نیز وجود داشته باشند.

او گفت که روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حملات به متحدان خود که یکی از آن‌ها تاجیکستان است، انجام خواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امارت اسلامی بارها گفته است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه امنیت کشور دیگری استفاده صورت گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل